Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/11866
Назив: Introductory programming subject in European higher education
Аутори: Aleksić, Veljko
Ivanovic, Mirjana
Датум издавања: 2016
Сажетак: © 2016 Vilnius University. Programming is one of the basic subjects in most informatics, computer science mathematics and technical faculties' curricula. Integrated overview of the models for teaching programming, problems in teaching and suggested solutions were presented in this paper. Research covered current state of 1019 programming subjects in 715 study programmes at total of 218 faculties and 143 universities in 35 European countries that were analyzed. It was concluded that while most of the programmes highly support object-oriented paradigm of programming, introductory programming subjects are mainly based on imperative paradigm.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/11866
Тип: article
DOI: 10.15388/infedu.2016.09
ISSN: 1648-5831
SCOPUS: 2-s2.0-85003443843
Налази се у колекцијама:Faculty of Technical Sciences, Čačak

Број прегледа

122

Број преузимања

4

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
PaperMissing.pdf
  Ограничен приступ
29.86 kBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.