Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17845
Назив: РЕКЛАМИРАЊЕ БРЕНДОВА: ВИЗУЕЛНЕ РЕПРЕЗЕНТАЦИЈЕ ТЕЛА
Аутори: Kitanović, Jelena
Spasović, Miloš
Датум издавања: 2019
Сажетак: French semiotics is a formal discipline which deals with real life objects. Therefore, it is now of utmost importance to build socio-semiotics based on interactive models of communication. In newspaper and television advertisements, body interactions are commonly used in order to incarnate a brands’ identity. These bodies reveal emotions or, more accurately, norms of emotional behaviors. The human body has a dual role which consists of representing the emotional interaction and of identifying emotional states. Using a corpus of advertisements that display bodies in interaction, in this paper our aim is to analyze the representations of these interacting bodies and how to interpret them. This used model defines the body as the intermediary in the interpretation of emotional states
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17845
Тип: article
Налази се у колекцијама:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Број прегледа

397

Број преузимања

17

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
Рекламирање брендова- визуелне репрезентације тела.pdf408.98 kBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.