Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18000
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLojanica, Marija-
dc.date.accessioned2023-06-02T09:00:33Z-
dc.date.available2023-06-02T09:00:33Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.isbn978-86-81037-37-9en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18000-
dc.description.abstractУ раду се истражује природа и функција симбола птица у контексту Антрополошке трилогије Борислава Пекића и поезије Ленарда Коена. Оно што повезује ова два, на први поглед диспаратна дискурса јесте чињеница да у њима птица више, наизглед, не фигурира као симбол слободне/ослобођене људске душе, већ постаје метафора не-слободе, односно аутоматизованости хуманог принципа. У оба поменута случаја, међутим, субверзија, или прецизније тотална негација модернистичких идеја иманентне слободе хуманог субјекта за производ нема тоталну дезинтеграцију људског и његову консенквентну апсолутну трансформацију у роботско, што потенцијално указује на немогућност (пост)модернистичких аутора да потпуно укину, на првом месту сопствену, веру у могућност спасења и избављења.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherCentar za naučnoistraživački rad SANU i Univerziteta u Kragujevcuen_US
dc.relationMPNTR - 178018 "Društvene krize i savremena srpska književnost i kultura: nacionalni, regionalni, evropski i globalni okvir"en_US
dc.relation.ispartofLiceumen_US
dc.subject(post)modernizamen_US
dc.subjectsimbol pticaen_US
dc.subjectslobodaen_US
dc.subjectBorislav Pekićen_US
dc.subjectLenard Koenen_US
dc.titleLaste samoubice i ptice na žici: simbolizacija (ne)slobodeen_US
dc.typebookParten_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

21

Downloads(s)

1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ptice - simbolizacija ne-slobode_2011.PDF2.69 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.