Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18512
Назив: LEKSIKALIZACIJA IMENA PROIZVODA U SRPSKOM JEZIKU
Аутори: Todorovic, Milan
Часопис: Savremena proučavanja jezika i književnosti: zbornik radova sa VII naučnog skupa mladih filologa Srbije
Датум издавања: 2016
Сажетак: U radu ćemo se baviti fenomenom leksikalizacije imena proizvoda (tačnije poznatih i čuvenih brendova) u srpskom jeziku. U prvom delu rada istaći ćemo teorijske okvire ovog fenomena. Naime, ova pojava ne nastaje nasumično, već usled proširenja kognitivnog koncepta (preciznije tri unosa: logičkog, enciklopedijskog i leksičkog) i samim tim njegovog značenja, te samo ime brenda onda ne označava samo taj specifičan brend, već i čitavu paletu sličnih proizvoda. Ono što nas nagoni na proširenje koncepta jeste naša potraga za relevancijom u komunikaciji. Zatim prelazimo na definisanje samog procesa leksikalizacije (prema shvatanjima B. Tafre, R. Dragićević i drugih). Nakon uspostavljanja teorijskog stanovišta, posvetićemo se samoj analizi korpusa. Rezultati do kojih smo došsli su sledeći: brednovi jafa, hanzaplast, selotejp, smederevac, labelo, eurokrem, smoki, (čokoladna) bananica i vegeta su svakako validni primeri fenomena proširenja kategorije, ali ispoljavaju različite stupnjeve leksikalizacije.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18512
Тип: conferenceObject
Налази се у колекцијама:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Број прегледа

26

Број преузимања

4

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
04. Милан Тодоровић, „Лексикализација имена производа у српском језику“.pdf2.04 MBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.