Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21191
Назив: Relations of intellectual capital components in hotel companies
Аутори: Ognjanović, Jasmina
Датум издавања: 2017
Сажетак: : As an invisible asset within a company, in achieving the impact on business processes, intellectual capital uses its three components – human capital, structural capital and relational capital. The aim of the paper is to examine the interdependence between the aforementioned intellectual capital components. The research combines factor analysis and structural equation modelling on a sample of 44 hotel companies in Serbia. The results indicate the presence of a strong and positive relationship between the observed IC components. The strongest relationship is observed between relational capital and structural capital. Factor analysis confirmes grouping of the defined criteria around three factors - human, structural and relational capita
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21191
Тип: article
DOI: 10.5937/industrija45-12144
ISSN: 0350-0373
Налази се у колекцијама:Faculty of Hotel Management and Tourism, Vrnjačka Banja

Број прегледа

170

Број преузимања

3

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
Industrija_JO.pdf433.32 kBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.