Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21490
Назив: | BEKETOVA MEMNONOVA PESMA: HIPERTROFIRANI APARTE U KOMEDIJI |
Аутори: | Tešanović, Biljana |
Часопис: | NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu |
Датум издавања: | 2017 |
Сажетак: | Polazeći od Englbercove konstatacije da Beketovu jednočinku Komedija (Comédie/Play) treba svrstati u grupu ranije napisanih komada, Srećni dani i Poslednja traka, kod kojih narativni način ima važno mesto, ali ne i u potonju produkciju, Ohajska improvizacija, Ne ja i Tada, koja pripada pozorištu-pripovesti (théâtre-récit), u radu argumentujemo stav da Komediju treba priključiti poslednjem periodu. Naime, koristeći Benvenistovu dihotomiju diskurs/priča, zaključujemo da je vrednost diskursa u komadu relativizovana zahvaljujući dramaturškim inovacijama, te da se on može smatrati pričom (pripovedanjem). Potom na novootkrivenoj strukturi Komedije ispitujemo mogućnost primene Ženetove naratološke metode, kako bismo utvrdili u kojoj meri ovo pozorište pomera granice pozorišnog žanra, ostajući ipak u njegovim, proširenim, okvirima. Rezultati analize dela nam otvaraju mogućnost da dovedemo u pitanje ne samo postojanje dijaloga u komadu, što je široko prihvaćen, već i narativnog monologa, te predlažemo, za potrebe ove jednočinke, reformulaciju jednog od termina pozorišnog vokabulara, aparte, uvođenjem pojma hipertrofirani aparte. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21490 |
Тип: | article |
ISSN: | 1820-1768 |
Налази се у колекцијама: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Датотеке у овој ставци:
Датотека | Опис | Величина | Формат | |
---|---|---|---|---|
nasledje_38_-191-208.pdf | 685.69 kB | Adobe PDF | Погледајте |
Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.