Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/14623| Назив: | JEZIČKE ŠKOLSKE IGRE DUŠKA TRIFUNOVIĆA |
| Аутори: | Kovačević, Miloš |
| Датум издавања: | 2022 |
| Сажетак: | The paper analyzes Duško Trifunović’s poems related to school subjects, and only those whose structural-semantic dominants are “language games”. In Duško Trifunović’s “school poetry” for children, language games are based on the following seven linguistic-semantic-stylistic categories: 1) homonymy, 2) polysemy, 3) antimetabolics, 4) paradox, 5) neologisms, 6) idiomatization and/or phraseologisms, and 7) jargonisms. Duško Trifunović’s poems in which the principle of each of the linguistic and/or lexical categories dominates are singled out and analyzed. |
| URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/14623 |
| Тип: | conferenceObject |
| DOI: | 10.46793/KDNN21.009K |
| Налази се у колекцијама: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Датотеке у овој ставци:
| Датотека | Опис | Величина | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 9-24KZD.pdf | 144.64 kB | Adobe PDF | ![]() Погледајте |
Ова ставка је заштићена лиценцом Креативне заједнице


