Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/19587
Title: | Primena modela obrnute učionice u obradi jedinica s poredbenim i načinskim značenjem u nastavi srpskog kao stranog jezika |
Authors: | Spasić, Nataša |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | Predmet ove disertacije je obrada sintaksičkih jedinica s poredbenim inačinskim značenjem u nastavi srpskog kao stranog jezika, metodički koncipirana premamodelu „obrnute učionice“. Primenom kvantitativne i kvalitativne analize u okviru strukturalno- deskriptivnog modela utvrđuju se specifičnosti, sličnosti i razlike izmeđuporedbenih i načinskih konstrukcija u nastavi srpskog kao stranog jezika, sa posebnimciljem da se definiše njihovo mesto u sintaksičkom sistemu i otvore alternativninačini prezentovanja ove nastavne jedinice. Metodički model „obrnuteučionice“ smatra se pogodnim za savremenu nastavu jer unapređuje najbolje tekovinetradicionalne nastave, dugoročno gledano štedi vreme, odlikuje se aktuelnošću, dostupnošću materijala, prilagođen je nivou znanja, uzrastu, različitim stilovimaučenja i ličnim afinitetima. Osim receptivnog korpusa (dvanaest udžbenika srpskog kao stranog jezika na A, B, C nivou), analiziran je i produktivni (pisani) korpus studenata polaznika kursevasrpskog kao stranog jezika. Pomoću eksperimentalne metode sprovedeno je pilot- istraživanje na Filozofskom fakultetu Univerziteta „Komenski“ (Bratislava, Slovačka 2017/2018). Na osnovu tih rezultata praćen je napredak tzv. kontrolne grupe naSofijskom univerzitetu „Sveti Kliment Ohridski“ 2018/2019. godine. Dakle, predmetom ovog rada obuhvaćena je nastava srpskog kao stranog jezika narazličitim filološkim fakultetima. Cilj je da se ispita: (1) obrada poredbenih inačinskih jedinica u aktuelnim udžbenicima srpskog kao stranog jezika; (2) raspored tihjedinica na tri nivoa vladanja stranim jezikom; (3) primena modela obrnute učionice uobradi poredbenih i načinskih jedinica na različitim nivoima (A, B, C). U zasebnompoglavlju date su implikacije za nastavnu praksu sa po pet zadataka za svaki od nivoa uzupotrebu veb-alata koji se mogu primeniti u „obrnutoj učionici“, a mogu biti namenjenisvim studentima, a ne samo studentima filologije. Ključne reči: poredbene konstrukcije, načinske konstrukcije, srpski kao L2, model „obrnute učionice“, platforme za učenje, digitalna pismenost, receptivni korpus, produktivni korpus. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/19587 |
Type: | doctoralThesis |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Natasa_Spasic_doktorat 3. (1).pdf | 12.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.