Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/19587
Назив: | Primena modela obrnute učionice u obradi jedinica s poredbenim i načinskim značenjem u nastavi srpskog kao stranog jezika |
Аутори: | Spasić, Nataša |
Датум издавања: | 2021 |
Сажетак: | Predmet ove disertacije je obrada sintaksičkih jedinica s poredbenim inačinskim značenjem u nastavi srpskog kao stranog jezika, metodički koncipirana premamodelu „obrnute učionice“. Primenom kvantitativne i kvalitativne analize u okviru strukturalno- deskriptivnog modela utvrđuju se specifičnosti, sličnosti i razlike izmeđuporedbenih i načinskih konstrukcija u nastavi srpskog kao stranog jezika, sa posebnimciljem da se definiše njihovo mesto u sintaksičkom sistemu i otvore alternativninačini prezentovanja ove nastavne jedinice. Metodički model „obrnuteučionice“ smatra se pogodnim za savremenu nastavu jer unapređuje najbolje tekovinetradicionalne nastave, dugoročno gledano štedi vreme, odlikuje se aktuelnošću, dostupnošću materijala, prilagođen je nivou znanja, uzrastu, različitim stilovimaučenja i ličnim afinitetima. Osim receptivnog korpusa (dvanaest udžbenika srpskog kao stranog jezika na A, B, C nivou), analiziran je i produktivni (pisani) korpus studenata polaznika kursevasrpskog kao stranog jezika. Pomoću eksperimentalne metode sprovedeno je pilot- istraživanje na Filozofskom fakultetu Univerziteta „Komenski“ (Bratislava, Slovačka 2017/2018). Na osnovu tih rezultata praćen je napredak tzv. kontrolne grupe naSofijskom univerzitetu „Sveti Kliment Ohridski“ 2018/2019. godine. Dakle, predmetom ovog rada obuhvaćena je nastava srpskog kao stranog jezika narazličitim filološkim fakultetima. Cilj je da se ispita: (1) obrada poredbenih inačinskih jedinica u aktuelnim udžbenicima srpskog kao stranog jezika; (2) raspored tihjedinica na tri nivoa vladanja stranim jezikom; (3) primena modela obrnute učionice uobradi poredbenih i načinskih jedinica na različitim nivoima (A, B, C). U zasebnompoglavlju date su implikacije za nastavnu praksu sa po pet zadataka za svaki od nivoa uzupotrebu veb-alata koji se mogu primeniti u „obrnutoj učionici“, a mogu biti namenjenisvim studentima, a ne samo studentima filologije. Ključne reči: poredbene konstrukcije, načinske konstrukcije, srpski kao L2, model „obrnute učionice“, platforme za učenje, digitalna pismenost, receptivni korpus, produktivni korpus. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/19587 |
Тип: | doctoralThesis |
Налази се у колекцијама: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Датотеке у овој ставци:
Датотека | Опис | Величина | Формат | |
---|---|---|---|---|
Natasa_Spasic_doktorat 3. (1).pdf | 12.45 MB | Adobe PDF | Погледајте |
Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.