Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20124| Title: | Tragični ritam radnje u novoj britanskoj drami |
| Authors: | Pavićević, Jovana |
| Issue Date: | 2015 |
| Abstract: | Rad ima za cilj da ispita prisustvo i moguće transformacije tragičnog ritma radnje – kao imitacije kretanja ka samospoznaji u klasičnoj interpretaciji Frensisa Fergasona – u novoj britanskoj drami (in-yer-face senzibilitet). Ispitivanje pojma tragičnog ritma radnje koji, u Fergasonovoj teoriji, čini oblik drame kao celine i pronalazi se u klasičnoj drami, za razliku od modernog pozorišta u kome se ogleda jednostrana perspektiva, iziskuje uvođenje i razmatranje koncepta „aristotolevska“ i „nearistotelovska“ drama. Kao polaznu tačku razlikovanja ova dva koncepta možemo uzeti Brehtovu teoriju drame i njegov postupak otuđenja, začudnosti ili oneobičavanja (Verfremdung ili V-efekt), a zatim ga proširiti shvatanjem Slobodana Selenića (koje iznosi u studiji Angažman u dramskoj formi) da je u osnovi razlika uzmeđu „sistema kao obrasca i sistema kao uzora i živog primera“ odakle proizlazi i njegova podela na naturalističku i konstruktivističku formu drame koja je ključna za razmatranje „jednostranih perspektiva“ takozvane nearistotelovske ili postmoderne drame. |
| URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20124 |
| Type: | conferenceObject |
| Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Tragicni ritam radnje u novoj britanskoj drami.pdf | 1.54 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


