Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20124
Назив: Tragični ritam radnje u novoj britanskoj drami
Аутори: Pavićević, Jovana
Датум издавања: 2015
Сажетак: Rad ima za cilj da ispita prisustvo i moguće transformacije tragičnog ritma radnje – kao imitacije kretanja ka samospoznaji u klasičnoj interpretaciji Frensisa Fergasona – u novoj britanskoj drami (in-yer-face senzibilitet). Ispitivanje pojma tragičnog ritma radnje koji, u Fergasonovoj teoriji, čini oblik drame kao celine i pronalazi se u klasičnoj drami, za razliku od modernog pozorišta u kome se ogleda jednostrana perspektiva, iziskuje uvođenje i razmatranje koncepta „aristotolevska“ i „nearistotelovska“ drama. Kao polaznu tačku razlikovanja ova dva koncepta možemo uzeti Brehtovu teoriju drame i njegov postupak otuđenja, začudnosti ili oneobičavanja (Verfremdung ili V-efekt), a zatim ga proširiti shvatanjem Slobodana Selenića (koje iznosi u studiji Angažman u dramskoj formi) da je u osnovi razlika uzmeđu „sistema kao obrasca i sistema kao uzora i živog primera“ odakle proizlazi i njegova podela na naturalističku i konstruktivističku formu drame koja je ključna za razmatranje „jednostranih perspektiva“ takozvane nearistotelovske ili postmoderne drame.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20124
Тип: conferenceObject
Налази се у колекцијама:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Број прегледа

283

Број преузимања

12

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
Tragicni ritam radnje u novoj britanskoj drami.pdf1.54 MBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.