Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21344
Назив: | ETIČKI PROBLEMI U TESTIRANjU JEZIČKIH KOMPETENCIJA |
Аутори: | Milanović, Milan Milanović, Ana |
Часопис: | NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu |
Датум издавања: | 2013 |
Сажетак: | Uzimajući u obzir činjenicu da se jezički testovi sastavljaju i primenjuju u društvenim zajednicama sa najrazličitijim ciljevima i namenama, kao i činjenicu da se na osnovu rezultata testiranja donose ozbiljne odluke po budućnost kandidata koji ih polažu, u ovom radu se, sa etičkog stanovišta, preispituje primena jezičkih testova u odnosu na njihovu planiranu namenu. U prvom delu rada ukazuje se na centralnu ulogu koju ima precizno definisanje konstrukta čime se otklanja ili umanjuje uticaj eksternih varijabli i pristrasnosti koji kontaminiraju rezultate testiranja i ugrožavaju validnost odluka koje se donose na osnovu tako postignutih rezultata. Potom se razmatraju standardizovani jezički testovi koji u nepravedan položaj stavljaju ekonomski ugrožene grupe kandidata, čime se umanjuju njihove mogućnosti za obrazovnu i profesionalnu mobilnost. Na kraju se posmatra pojava koja je etički najmanje opravdana, a odnosi se na podvrgavanje emigranata jezičkim testovima zarad ostvarenja eksplicitnih ili implicitnih političkih i ideoloških ciljeva. Svi posmatrani etički problemi nisu nerešivi, pa je cilj rada da sastavljačima testova ali i korisnicima rezultata ukaže na njihovo postojanje kako bi se u budućnosti predupredili ili kako bi se njihovi negativni uticaji ublažili. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21344 |
Тип: | article |
ISSN: | 1820-1768 |
Налази се у колекцијама: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Датотеке у овој ставци:
Датотека | Опис | Величина | Формат | |
---|---|---|---|---|
26_6.pdf | 256.12 kB | Adobe PDF | Погледајте |
Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.