Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17325
Назив: WÖRTERBÜCHER ZWISCHEN ÜBERSETZUNG, WORTSCHATZLERNEN UND DIDAKTIK. EINE UNTERSUCHUNG ZUR WÖRTERBUCHBENUTZUNG DER GERMANISTIKSTUDIERENDEN IN SERBIEN
Аутори: Vujčić, Nikola
Часопис: NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu
Датум издавања: 2022
Сажетак: The aim of this article is to discover the habits and preferences of Serbian students of the German language and literature regarding the use of dictionaries by means of a survey, in order to underscore the consequences and implications for university teaching. The survey revealed a clear picture: most German language students possess deficient lexicographic skills since they display undifferentiated lookup performance in the selection and use of dictionar- ies, often missing the respective target and purpose. In view of these findings, the paper made proposals for a curricular restructuring that attempts to do justice to all three main areas of study and the corresponding professional profiles (practical language training, translation, GFL-methods/didactics).
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17325
Тип: article
DOI: 10.46793/NasKg2253.009V
ISSN: 1820-1768
Налази се у колекцијама:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Број прегледа

51

Број преузимања

50

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
NASLEDJE 53-9-26.pdf1.61 MBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.