Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/13245
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licenseopenAccess-
dc.contributor.authorČutović, Mirjana-
dc.date.accessioned2021-06-07T20:51:05Z-
dc.date.available2021-06-07T20:51:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationČutović, M. M. [2018]. Razvijanje socijalne inteligencije posredstvom tumačenja basne u nastavi. Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice, (20), 145-162.en_US
dc.identifier.issn2560-550Xen_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/13245-
dc.description.abstractU kontekstu razredne nastave u pedagoškoj teoriji i praksi razvijeni su brojni metodički pristupi u funkciji unapređivanja socijalne inteligencije učenika, a posebno mesto pripada stvaralačkom pristupu u tumačenju književnih dela. S obzirom na didaktičke vrednosti basne kao književnog žanra u radu su analizirane i istražene mogućnosti unapređivanja socijalne inteligencije učenika posredstvom stvaralačkog metodičkog postupka u tumačenju basni. Cilj ovog istraživanja je da se ustanovi da li stvaralački postupak tumačenja basni, u okviru nastave srpskog jezika, u mlađim razredima osnovne škole, unapređuje razvoj socijalne inteligencije učenika u zavisnosti od njihovog opšteg školskog uspeha. Istraživanje je sprovedeno metodom pedagoškog eksperimenta sa paralelnim grupama na uzorku (N = 82) koji je odabran iz populacije učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Republici Srbiji. U eksperimentalnoj grupi su realizovana kontinuira-na vežbanja u analiziranju basni. Rezultati istraživanja pokazuju da stvaralački pristup tumačenju basni u značajnoj meri unapređuje socijalnu inteligenciju učenika mlađeg školskog uzrasta, ali da socijalna inteligencija učenika nije determinisana opštim uspehom učenika.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherFaculty of Education in Užiceen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceZbornik radova Pedagoškog fakultetaen_US
dc.subjectrazvoj socijalne inteligencijeen_US
dc.subjectbasnaen_US
dc.subjectučenici mlađeg školskog uzrastaen_US
dc.subjectškolski uspehen_US
dc.titleRazvijanje socijalne inteligencije posredstvom tumačenja basne u nastavien_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Teacher Education, Užice

Page views(s)

515

Downloads(s)

23

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2560-550X1820145Q.pdf1.88 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons