Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/13245
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.rights.license | openAccess | - |
dc.contributor.author | Čutović, Mirjana | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-07T20:51:05Z | - |
dc.date.available | 2021-06-07T20:51:05Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Čutović, M. M. [2018]. Razvijanje socijalne inteligencije posredstvom tumačenja basne u nastavi. Zbornik radova Pedagoškog fakulteta, Užice, (20), 145-162. | en_US |
dc.identifier.issn | 2560-550X | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/13245 | - |
dc.description.abstract | U kontekstu razredne nastave u pedagoškoj teoriji i praksi razvijeni su brojni metodički pristupi u funkciji unapređivanja socijalne inteligencije učenika, a posebno mesto pripada stvaralačkom pristupu u tumačenju književnih dela. S obzirom na didaktičke vrednosti basne kao književnog žanra u radu su analizirane i istražene mogućnosti unapređivanja socijalne inteligencije učenika posredstvom stvaralačkog metodičkog postupka u tumačenju basni. Cilj ovog istraživanja je da se ustanovi da li stvaralački postupak tumačenja basni, u okviru nastave srpskog jezika, u mlađim razredima osnovne škole, unapređuje razvoj socijalne inteligencije učenika u zavisnosti od njihovog opšteg školskog uspeha. Istraživanje je sprovedeno metodom pedagoškog eksperimenta sa paralelnim grupama na uzorku (N = 82) koji je odabran iz populacije učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Republici Srbiji. U eksperimentalnoj grupi su realizovana kontinuira-na vežbanja u analiziranju basni. Rezultati istraživanja pokazuju da stvaralački pristup tumačenju basni u značajnoj meri unapređuje socijalnu inteligenciju učenika mlađeg školskog uzrasta, ali da socijalna inteligencija učenika nije determinisana opštim uspehom učenika. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.publisher | Faculty of Education in Užice | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.source | Zbornik radova Pedagoškog fakulteta | en_US |
dc.subject | razvoj socijalne inteligencije | en_US |
dc.subject | basna | en_US |
dc.subject | učenici mlađeg školskog uzrasta | en_US |
dc.subject | školski uspeh | en_US |
dc.title | Razvijanje socijalne inteligencije posredstvom tumačenja basne u nastavi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | Faculty of Teacher Education, Užice |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2560-550X1820145Q.pdf | 1.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License