Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20751
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Milenković, Aleksandar | - |
dc.contributor.author | Momčilović, Nemanja | - |
dc.date.accessioned | 2024-05-14T08:35:08Z | - |
dc.date.available | 2024-05-14T08:35:08Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | A. Milenković, N. Momčilović, Međupredmetno povezivanje nastavnih sadržaja iz matematike i fizike u radu sa učenicima sa posebnim sposobnostima za matematiku, XIII simpozijum ,,Matematika i primene” 1-2. decembar 2023. Beograd, Srbija. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-86-7589-185-7 | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20751 | - |
dc.description.abstract | Međupredmetno povezivanje nastavnih sadržaja je od velike koristi za učenike jer sa jedne strane ima potencijal da pozitivno utiče na motivaciju učenika za usvajanje novih znanja i umenja, dok primenom usvojenih znanja iz matematike, na rešavanje konkretnih problema iz drugih naučnih oblasti, učenici razvijaju međupredmetne kompetencije za rešavanje problema. Dodatno, adekvatnim izborom odgovarajućih problema nastavnik pruža mogućnost učenicima da ostvare ishode učenja koji mogu pripadati naprednom nivou postignuća učenika. Međupredmetno povezivanje nastavnih sadržaja nastavnik može samostalno da planira i realizuje, ali i sa kolegom (kolegama) koji predaju druge nastavne predmete. Imajući u vidu da međupredmetno povezivanje sa drugim nastavnim predmetom, u radu sa učenicima sa posebnim sposobnostima može biti komplikovano i prilično zahtevno za nastavnika, prirodno se nameće ideja da je međupredmetno povezivanje smislenije realizovati u saradnji sa nastavnikom (kolegom) koji ima drugačije inicijalno obrazovanje. U skladu sa time, osmišljen je i realizovan ugledni čas u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji na temu primene diferencijalnog računa sa učenicima 4. razreda sa posebnim sposobnostima za matematiku. Rešavanjem pažljivo odabranih zadataka učenicima je pružena mogućnost da dodatno prodube i prošire znanja iz fizike, ali ujedno i da steknu uvid u primenu diferencijalnog računa za rešavanje konkretnih problema. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.source | XIII simpozijum ,,Matematika i primene” 1-2. decembar 2023. Beograd, Srbija. | en_US |
dc.subject | učenici sa posebnim sposobnostima za matematiku | en_US |
dc.subject | diferencijalni račun | en_US |
dc.subject | fizika | en_US |
dc.subject | analiza sa algebrom | en_US |
dc.title | Međupredmetno povezivanje nastavnih sadržaja iz matematike i fizike u radu sa učenicima sa posebnim sposobnostima za matematiku | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | Faculty of Science, Kragujevac |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aleksandar Milenkovic (1).pdf | 23.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.