Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20948
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCimbaljevic Z.-
dc.contributor.authorМилошевић, Марко-
dc.contributor.authorВасиљевић, Ивана-
dc.contributor.authorMarković, Vladimir-
dc.contributor.editorЦимбаљевић, Жељко-
dc.date.accessioned2024-06-27T14:18:31Z-
dc.date.available2024-06-27T14:18:31Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn2406-2626en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/20948-
dc.description.abstractТурбуленција је хаотично и неправилно кретање флуидa различитих врста. Ваздух који сачињава атмосферу је стишљив флуид и подложан турбуленцији. То значи да турбуленција игра кључну улогу у обликовању динамике и понашања Земљине атмосфере. У раду ће бити речи о томе како турбуленција утиче на атмосферу и климу и зашто компликује покушаје метеоролошких предвиђања. Како се ђаци у средњим школама сусрећу са динамиком флуида у физици, а са друге стране са метеорологијом у географији, овај рад ће дати једну од значајних веза између физике и географије. Такође, рад ће дати увид ђацима зашто је турбуленција један од главних фактора који утичу да временска прогноза погреши у предвиђању. На крају рада биће приказан и оглед који сликовито приказује турбулентно кретање ваздуха.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherДруштво физичара Србијеen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.sourceНастава физике-
dc.subjectтрубуленцијаen_US
dc.subjectмеханика флуидаen_US
dc.subjectметеорологијаen_US
dc.subjectатмосфераen_US
dc.titleТурбуленција у атмосфериen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Science, Kragujevac

Page views(s)

379

Downloads(s)

6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cimbaljevic_Zeljko (finalna verzija).pdf377.91 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.