Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21285
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMaksimovic, Aleksandra-
dc.contributor.authorMilenković, Aleksandar-
dc.contributor.authorStašević, Filip-
dc.date.accessioned2024-10-17T08:20:30Z-
dc.date.available2024-10-17T08:20:30Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationА. Максимовић, А. Миленковић, Ф. Сташевић (2024). Перцепције о наставним предметима и постигнућа ученика као чиниоци усмерења ка математици и природним наукама у гимназији, Иновације у настави, XXXVII, 2024/3, 29–42, DOI: 10.5937/inovacije2403029Men_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21285-
dc.description.abstractBrojna istraživanja ukazuju na specifičnu dihotomiju prisutnu u trenutnim društvenim okolnostima. Sa jedne strane, naglašava se da su znanja iz prirodnih nauka nužna za napredak društva, dok su, sa druge strane, očigledni pokazatelji pada interesovanja učenika za matematiku, fiziku, biologiju i hemiju. U tom kontekstu se kao relevantno otvara pitanje analize kontinuiteta interesovanja učenika za nastavne predmete. Ranija istraživanja učeničkih percepcija nastavnih predmeta nisu posebno uzimala u obzir smer učenika u srednjoj školi i stav prema predmetima. Cilj ovog rada je ispitivanje percepcija učenika gimnazija o obrazovnom iskustvu u osnovnoj školi, prateći razlike između odgovora učenika upisanih na smerove na kojima se intenzivnije izučavaju matematika i prirodne nauke u odnosu na ostale učenike. Istraživanje je realizovano na uzorku od 1045 učenika četiri gimnazije iz Kragujevca i Novog Sada. Podaci su prikupljeni putem elektronskog upitnika i, između ostalog, ispitani su: opšti uspeh učenika u osnovnoj školi, omiljeni predmet i percepcija težine, korisnosti i zanimlji vosti sadržaja nastavnih predmeta u osnovnoj školi. Rezultati pokazuju da učenici koji upisuju prirodno-matematatički i smerove specijalizovane za matematiku, informatiku, fiziku, biologiju i hemiju imaju bolji opšti školski uspeh od ostalih učenika i u značajno većoj meri su im omiljeni predmeti matematika, informatika i fizika. Dodatno, matematiku, informatiku, fiziku i hemiju, ali ne i biologiju, ovi učenici doživljavaju znatno manje teškim, i istovremeno ih ocenjuju zanimljivijim i korisnijim predmetima u odnosu na ostale učenikeen_US
dc.language.isosren_US
dc.relation.ispartofInovacije u nastavien_US
dc.subjectpreferencije učenikaen_US
dc.subjectčinioci usmerenjaen_US
dc.subjectgimnazijaen_US
dc.subjectprirodne naukeen_US
dc.subjectmatematikaen_US
dc.titlePercepcije o nastavnim predmetima i postignuća učenika kao činioci usmerenja ka matematici i prirodnim naukama u gimnazijien_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.identifier.doiDOI: 10.5937/inovacije2403029Men_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Science, Kragujevac

Page views(s)

110

Downloads(s)

6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03-Maksimovic (1).pdf557.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.