Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVujošević, Nevena J.-
dc.date.accessioned2024-10-23T11:39:37Z-
dc.date.available2024-10-23T11:39:37Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1820-1768en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21349-
dc.description.abstractRad prati i ukazuje na dva tipa muzičkog izraza Milana Mihajlovića (1945) prisutnog u delima iz osamdesetih i devedesetih godina XX veka. Nesumnjivo tonalne provenijencije, muzički izraz ovog kompozitora zasnovan je na strukturama Skrjabinovog lestvičnog niza, ali i na specifičnim obeležjima kompozitorovog individualnog stila uspostavljenog još u ranim osamdesetim godinama prošlog veka. Kompozicije iz devedesetih godina XX veka, međutim, i pored svih zadržanih karakteristika kompozitorovog individualnog stila iz prethodne decenije stvaranja, pokazuju jedan posve drugačiji, specifičan odnos prema tradiciji. Obraćajući joj se na nivou postmodernističkog rada sa uzorkom, modelom i uzorom, Mihajlovićeva tonalnost poprima nove dimenzije. Uspešnim integrisanjem različitih muzičkih prošlosti, njegova tonalnost i dalje biva zasnovana na strukturama Skrjabinovog lestvičnog niza, uz prisustvo čitavih tonalnih kompleksa unutar muzičkog toka koji neretko odražavaju i obrise tonaliteta standardnih funkcionalnih odnosa XVIII i XIX veka. I dalje u statusu paradigmatskog, Mihajlovićevu tonalnost specifikuju i veoma prisutni elementi impresionističkog stilskog prosedea. Pokazna analiza obuhvata šest kompozitorovih ostvarenja nastalih u periodu od 1986–1996. godine: Bagatele (1986), Tri prelida (1986-1989), Elegija (1989), iz osamdesetih godina, i dela Mala žalobna muzika (1990), Memento (1993) i Silencio (1996), iz devedesetih godina XX veka.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherFilološko-umetnički fakultet u Kragujevcuen_US
dc.relation.ispartofNASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturuen_US
dc.subjectMilan Mihajlovićen_US
dc.subjectSkrjabinov modusen_US
dc.subjecttonalnosten_US
dc.subjectuzoraken_US
dc.subjectmodelen_US
dc.subjectuzoren_US
dc.titleTONALNOST KAO PARADIGMA DVA TIPA MUZIČKOG IZRAZA MILANA MIHAJLOVIĆA U DELIMA IZ OSAMDESETIH I DEVEDESETIH GODINA 20. VEKAen_US
dc.title.alternativeTONALITY ­AS ­ A­PARADIGM:­TWO ­TYPES­ OF ­MUSICAL EXPRESSION ­IN ­THE­ WORKS­ OF ­MILAN ­MIHAJLOVIĆ­ DATING­ FROM ­THE­ EIGHTIES­ AND­ NINETIES ­OF ­ THE ­TWENTIETH ­CENTURYen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

99

Downloads(s)

1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26_19.pdf1.84 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.