Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCiric, Marija-
dc.date.accessioned2024-10-23T11:48:15Z-
dc.date.available2024-10-23T11:48:15Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1820-1768en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21351-
dc.description.abstractCilj rada je ukazivanje na mogućnost primene semiologije slike na prostore čitanja neverbalnog zvuka/muzike u audio-vizuelnim sistemima poput televizije i filma. Razlog leži u činjenici da teorijski pristup (filmskom i televizijskom) zvuku podrazumeva sistematsko pozajmljivanje muzičkog modela i da najuticajnije studije definišu akustička svojstva isključivo kroz jačinu, visinu, trajanje i boju. Razmatranje zvuka kao muzičkog teksta, koje je u mnogim svojim segmentima primenjivano i danas, poreklo ima u tvrdnjama da svi (filmski i televizijski) zvuci poseduju prirodu muzičkih tonova što nije beznačajno budući da se njime može objasniti praktično svaka akustička pojava. A to je upravo ono što ne bismo smeli da činimo. Rad muzike i neverbalnog zvuka u audiovizuelnim strukturama nije određen isključivo muzikalnim svojstvima te njihov kvalitet ne možemo sagledavati iz perspektive takozvane čiste muzike koja je stvarana da bi funkcionisala per se, neuslovljena vanmuzičkim razlozima. Vrednost (televizijske i filmske) muzike i (neverbalnog) zvuka leži u saobraćanju sa slikom i naracijom i zato je neophodno potražiti nove moduse čitanja auditivne slike. Stoga, osnovna hipoteza teksta jeste da odgonetanje ili determinisanje (zvučnog) objekta možemo činiti na način na koji semiologija to obezbeđuje slikovnim tekstovima. Komparacija postavki teoretičara slike (likovne, filmske, televizijske) i teoretičara zvuka jeste put nalaženja ne samo srodnih svojstava dvaju fenomena (auditivnog i vizuelnog), već i produktivnih puteva analize auditivnog polja, što kao rezultat ima razvijanje metoda i vokabulara prikladnih kompleksnoj materijalnosti zvuka.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherFilološko-umetnički fakultet, Kragujevacen_US
dc.relation.ispartofNASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturuen_US
dc.subjectsemiologijaen_US
dc.subjectslikaen_US
dc.subjectzvuken_US
dc.subjectmuzikaen_US
dc.subjectaudiovizuelni sistemen_US
dc.subjectauditivna slikaen_US
dc.titleSEMIOLOGIJA SLIKE KAO MOGUĆI PUTOKAZ ZA ČITANjE NEVERBALNOG ZVUKA/MUZIKE U AUDIOVIZUELNIM SISTEMIMAen_US
dc.title.alternativeIMAGE SEMIOLOGY AS A POSSIBLE SIGNPOST FOR READING NON- VERBAL SOUND/ MUSIC IN AUDIO VISUAL SYSTEMSen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

110

Downloads(s)

2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27_215-223_semiologija+slike.pdf172.41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.