Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNikolić, Milka-
dc.contributor.authorPetković, Jelena-
dc.date.accessioned2024-10-29T11:09:30Z-
dc.date.available2024-10-29T11:09:30Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1820-1768en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21398-
dc.description.abstractPredmet interesovanja u ovom radu jeste obrada sintagmatskih naporednih konstrukcija u srednjoškolskoj nastavi srpskog jezika. Metodički pristup je osmišljen tako da se povežu tradicionalni metodički postupci sa dostignućima tzv. aktivne nastave i savremenim didaktičkim sistemima (učenje putem otkrivanja, problemska nastava i korelacijski didaktički sistem). Metodički je opravdano da se u nastavnoj praksi primeni redosled po kome se prvo obrađuju koordinirane nezavisne rečenice, a da se posle toga realizuje obrada koordiniranih konstituentskih jedinica. Ovakav pristup sproveden je u aktuelnom srednjoškolskom udžbeniku srpskog jezika, a može se obrazložiti činjenicom da je učenicima lakše da se sa pojmom naporednog odnosa upoznaju na primerima naporednih konstrukcija formiranih od nezavisnih rečenica. Obrada sintagmatskih naporednih konstrukcija u srednjoškolskoj nastavi srpskog jezika osmišljena je u četiri etape (faze). Didaktički cilj prve etape jeste usvajanje pravila da je homofunkcionalnost nužni, ali ne i jedini uslov koordiniranja konstituentskih sintaksičkih jedinica, i da homosemičnost predstavlja dodatni uslov. U drugoj etapi cilj je da učenici zaključe da homoformnost predstavlja fakultativni uslov za ostvarivanje sintagmatskih naporednih konstrukcija. Didaktički cilj treće etape jeste da učenici usvoje kriterijume standardnojezičke ispravnosti naporednih konstrukcija. Četvrta etapa posvećena je stilističkim karakteristikama sintagmatskih naporednih konstrukcija.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherFilološko-umetnički fakultet u Kragujevcuen_US
dc.relation.ispartofNASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturuen_US
dc.subjectsintagmatske naporedne konstrukcijeen_US
dc.subjectkonstituentske sintaksičke jediniceen_US
dc.subjectmetodički pristupen_US
dc.subjectnastava srpskog jezikaen_US
dc.subjectaktivna nastavaen_US
dc.subjectdidaktički sistemen_US
dc.titleSINTAGMATSKE NAPOREDNE KONSTRUKCIJE U SREDNЈOŠKOLSKOJ NASTAVI SRPSKOG JEZIKAen_US
dc.title.alternativeCoordinate syntagmatic constructions in high school Serbian language teaching (methodological approach)en_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

71

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30_11.pdf261.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.