Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21420
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pantović, Sanja | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-04T16:26:46Z | - |
dc.date.available | 2024-11-04T16:26:46Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 1820-1768 | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21420 | - |
dc.description.abstract | Superiornost u klavirskoj tehnici koja pruža punu umetničku slobodu svakoj individui je krajnji rezultat do koga treba da dođemo u pijanizmu. U ovom radu ćemo istražiti tumačenja termina ʽsloboda’ koja se koriste u vaspitno-obrazovnom procesu mladog pijaniste. Upoređivanje sa definicijom pojma ʽsloboda’ ruskog pedagoga K. D. Ušinskog (K. D. Ušinskiй), doprineće sagledavanju mogućnosti njegovog tumačenja u pedagoškom delovanju na razvoj celovite ličnosti i muzičkih sposobnosti mladog pijaniste. Kao i u svakom segmentu života, u radu na klavirskom delu sloboda je uslovljena prethodnim vaspitanjem i obrazovanjem. Slobodan izbor instrumenta koji će dete svirati uslovljen je interesom za zvuke, razvijenom u predškolskom uzrastu. Analizom instrumentalnih mogućnosti klavira i elemenata u nastavi klavira koje predstavlja nauka o metodici (umetnička predstava muzičkog dela, ritam, ton, klavirska tehnika), preciziraće se korišćenje termina ʽsloboda’ u ovoj aktivnosti. Sloboda u formiranju umetničke predstave muzičkog dela (sadržaj) uslovljena je nivoom razvoja mašte. umetnička predstava muzičkog dela uslovljava slobodu u radu na ritmu i tonu. Sticanje sviračkih navika (klavirska tehnika) je uslovljeno razumevanjem sadržaja kompozicije i prethodnim stepenom slobode izvođačkog aparata. Slobodnim izborom metoda rada i programa u nastavi klavira, nastavnik različite individualnosti vodi ka istom cilju. Postizanje vrhunskih rezultata u oblasti pijanizma je determinisano stepenom slobode u primeni navedenih elemenata kroz čin interpretacije, koji odražava individuu i njeno prethodno vaspitanje i obrazovanje. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.publisher | Filološko-umetnički fakultet, Kragujevac | en_US |
dc.relation.ispartof | NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu | en_US |
dc.subject | interpretacija | en_US |
dc.subject | vaspitno-obrazovni proces | en_US |
dc.subject | sloboda, pijanista | en_US |
dc.title | TUMAČENjA TERMINA ʽSLOBODA’ U VASPITNO-OBRAZOVNOM PROCESU MLADOG PIJANISTE | en_US |
dc.title.alternative | INTERPRETATIONS OF THE TERM ‘FREEDOM’ IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF A YOUNG PIANIST | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
31_335-346_tumacenja+termina.pdf | 657.67 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.