Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21421
Пун извештај метаподатака
Поље DC-а ВредностЈезик
dc.contributor.authorMisković Luković, Mirjana-
dc.date.accessioned2024-11-04T16:26:52Z-
dc.date.available2024-11-04T16:26:52Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1820-1768en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21421-
dc.description.abstractThis paper presents one radically semantic and one radically pragmatic approach to vocabulary comprehension. As a means of illustrating the workings of the respective approaches – the Natural Semantic Metalanguage and Relevance Theory – one lexical field has been selected for analysis. The aim is to provide an objective assessment of the different approaches to lexical meaning in use by encouraging the reader to derive his/her own implications regarding potential merits and demerits of the theories. Most of all, the reader is prompted to engage in the contemporary discussion of the semantics/pragmatics interface, especially at the level of lexis, by understanding the rationale behind the two extreme positions.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherFilološko-umetnički fakultet, Kragujevacen_US
dc.relation.ispartofNASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturuen_US
dc.subjecttirednessen_US
dc.subjectvocabulary comprehensionen_US
dc.subjectRelevance Theoryen_US
dc.subjectNatural Semantic Metalanguageen_US
dc.titleHOW MUCH TIRED ARE YOU? APPROACHES TO VOCABULARY COMPREHENSIONen_US
dc.title.alternativeKOLIKO STE UMORNI? PRISTUPI RAZUMEVANJU VOKABULARAen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Налази се у колекцијама:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Број прегледа

377

Број преузимања

7

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
32_4.pdf596.87 kBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.