Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22057
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vulovic, Nenad | - |
dc.contributor.author | Milenković, Aleksandar | - |
dc.contributor.author | Milikic, Milan | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-03T11:59:02Z | - |
dc.date.available | 2025-02-03T11:59:02Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | ISSN (Online): 2683-5649 | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22057 | - |
dc.description.abstract | Деценијама уназад истраживачи математичког образовања баве се ученицима са посебним способностима за математику, математичким такмичењима и испитују утицај различитих организационих облика рада, попут груписања ученика и обогаћивања програма наставе и учења, на успех ученика на такмичењима. Имајући у виду недостатак сродних истраживања у нашој земљи, као и традицију груписања ученика са посебним способностима за математику у специјализована (СМ) одељења, овим радом желели смо да испитамо да ли постоји тренд у повећању заступљености ученика СМ одељења на државним такмичењима, као и да утврдимо да ли постоје разлике у постигнућима ученика СМ и класичних одељења. Узорак истраживања чине сви ученици 7. и 8. разреда који су учествовали на државним такмичењима од 2007. до 2024. године. Резултати указују да постоји тренд повећања броја ученика СМ одељења на државним такмичењима, као и да постоји статистички значајна разлика у постигнућима ученика који похађају класична и специјализована одељења за математику у корист ученика који су груписани у хомогена (СМ) одељења. Штавише, у претходних 18 година, ученици СМ одељења су имали статистички значајно бољи успех чак 11 пута у 7. и 12 пута у 8. разреду. На основу добијених резултата може се закључити да груписање ученика надарених за математику у хомогена, специјализована одељења позитивно утиче на постигнућа ученика на државним такмичењима. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.relation.ispartof | Зборник радова Педагошког факултета у Ужицу | en_US |
dc.subject | ученици са посебним способностима за математику | en_US |
dc.subject | математичка такмичења | en_US |
dc.subject | груписање ученика | en_US |
dc.subject | постигнућа ученика | en_US |
dc.title | Разлике у постигнућима ученика 7. и 8. разреда који наставу похађају у основним школама и при гимназијама на државним такмичењима из математике | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | Faculty of Science, Kragujevac |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
26-12-Nenad-Vulovic-A-Milenkovic-M-Milikic-U.pdf | 729.96 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.