Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVulovic, Nenad-
dc.contributor.authorMilenković, Aleksandar-
dc.contributor.authorMilikic, Milan-
dc.date.accessioned2025-02-03T11:59:02Z-
dc.date.available2025-02-03T11:59:02Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issnISSN (Online): 2683-5649en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22057-
dc.description.abstractДеценијама уназад истраживачи математичког образовања баве се ученицима са посебним способностима за математику, математичким такмичењима и испитују утицај различитих организационих облика рада, попут груписања ученика и обогаћивања програма наставе и учења, на успех ученика на такмичењима. Имајући у виду недостатак сродних истраживања у нашој земљи, као и традицију груписања ученика са посебним способностима за математику у специјализована (СМ) одељења, овим радом желели смо да испитамо да ли постоји тренд у повећању заступљености ученика СМ одељења на државним такмичењима, као и да утврдимо да ли постоје разлике у постигнућима ученика СМ и класичних одељења. Узорак истраживања чине сви ученици 7. и 8. разреда који су учествовали на државним такмичењима од 2007. до 2024. године. Резултати указују да постоји тренд повећања броја ученика СМ одељења на државним такмичењима, као и да постоји статистички значајна разлика у постигнућима ученика који похађају класична и специјализована одељења за математику у корист ученика који су груписани у хомогена (СМ) одељења. Штавише, у претходних 18 година, ученици СМ одељења су имали статистички значајно бољи успех чак 11 пута у 7. и 12 пута у 8. разреду. На основу добијених резултата може се закључити да груписање ученика надарених за математику у хомогена, специјализована одељења позитивно утиче на постигнућа ученика на државним такмичењима.en_US
dc.language.isosren_US
dc.relation.ispartofЗборник радова Педагошког факултета у Ужицуen_US
dc.subjectученици са посебним способностима за математикуen_US
dc.subjectматематичка такмичењаen_US
dc.subjectгруписање ученикаen_US
dc.subjectпостигнућа ученикаen_US
dc.titleРазлике у постигнућима ученика 7. и 8. разреда који наставу похађају у основним школама и при гимназијама на државним такмичењима из математикеen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Science, Kragujevac

Page views(s)

170

Downloads(s)

3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26-12-Nenad-Vulovic-A-Milenkovic-M-Milikic-U.pdf729.96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.