Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22627
Пун извештај метаподатака
Поље DC-а ВредностЈезик
dc.contributor.authorMaksimovic, Aleksandra-
dc.contributor.authorMilenković, Aleksandar-
dc.contributor.authorStašević, Filip-
dc.contributor.editorСтаматовић, Јелена-
dc.date.accessioned2025-10-29T11:38:47Z-
dc.date.available2025-10-29T11:38:47Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.isbn978-86-6191-091-3en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22627-
dc.description.abstractАнализа стања у васпитно-образовном систему указује на то да се само око једне четвртине ученика у Републици Србији након завршене основне школе уписује у гимназије. Такве околности представљају комплексне изазове за друштво у целини, јер би гимназије требало да буду основни избор образовања ученика који ће се касније определити за факултетско образовањe. Такође, ученици гимназија могу представљати и будуће носиоце друштвеног развоја једне заједнице, те је релевантно испитати због чега се ученици опре-дељују за гимназијско образовање. Истраживање је реализовано на узорку од 1045 ученика четири гимназије из Крагујевца и Новог Сада. Подаци су при-купљени путем електронског упитника. За потребе овог рада анализирали смо одговоре на једно од питања отвореног типа из анкете, у којем су учени-ци објашњавали због чега су се уписали у гимназију. Примењена је методологија карактеристична за квалитативна истраживања у области образовања: тематска анализа исказа ученика. Добијени резултати показују да се одгово-ри ученика могу сврстати у четири категорије: (1) неодлучност за професио-нално усмерење; (2) гимназија као припрема и проходност ка факултетском образовању; (3) утицај других; (4) контекст гимназије у локалној заједници.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherУниверзитет у Крагујевцу, Педагошки факултет у Ужицуen_US
dc.subjectгимназијаen_US
dc.subjectученициen_US
dc.subjectизборen_US
dc.subjectчиниоциen_US
dc.subjectквалитативно истраживањеen_US
dc.titleДобра основа за студирање и/или одлагање конкретног усмерења – ученици у Србији о упису у гимназијуen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.identifier.doi10.46793/zbVO25UEI.397Men_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
dc.source.conferenceВаспитање и образовање између теорије и праксеen_US
Налази се у колекцијама:Faculty of Science, Kragujevac

Број прегледа

22

Број преузимања

8

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
МаксимовићМиленковићСташевић.pdf1.04 MBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.