Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22627Пун извештај метаподатака
| Поље DC-а | Вредност | Језик |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Maksimovic, Aleksandra | - |
| dc.contributor.author | Milenković, Aleksandar | - |
| dc.contributor.author | Stašević, Filip | - |
| dc.contributor.editor | Стаматовић, Јелена | - |
| dc.date.accessioned | 2025-10-29T11:38:47Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-29T11:38:47Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.isbn | 978-86-6191-091-3 | en_US |
| dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22627 | - |
| dc.description.abstract | Анализа стања у васпитно-образовном систему указује на то да се само око једне четвртине ученика у Републици Србији након завршене основне школе уписује у гимназије. Такве околности представљају комплексне изазове за друштво у целини, јер би гимназије требало да буду основни избор образовања ученика који ће се касније определити за факултетско образовањe. Такође, ученици гимназија могу представљати и будуће носиоце друштвеног развоја једне заједнице, те је релевантно испитати због чега се ученици опре-дељују за гимназијско образовање. Истраживање је реализовано на узорку од 1045 ученика четири гимназије из Крагујевца и Новог Сада. Подаци су при-купљени путем електронског упитника. За потребе овог рада анализирали смо одговоре на једно од питања отвореног типа из анкете, у којем су учени-ци објашњавали због чега су се уписали у гимназију. Примењена је методологија карактеристична за квалитативна истраживања у области образовања: тематска анализа исказа ученика. Добијени резултати показују да се одгово-ри ученика могу сврстати у четири категорије: (1) неодлучност за професио-нално усмерење; (2) гимназија као припрема и проходност ка факултетском образовању; (3) утицај других; (4) контекст гимназије у локалној заједници. | en_US |
| dc.language.iso | sr | en_US |
| dc.publisher | Универзитет у Крагујевцу, Педагошки факултет у Ужицу | en_US |
| dc.subject | гимназија | en_US |
| dc.subject | ученици | en_US |
| dc.subject | избор | en_US |
| dc.subject | чиниоци | en_US |
| dc.subject | квалитативно истраживање | en_US |
| dc.title | Добра основа за студирање и/или одлагање конкретног усмерења – ученици у Србији о упису у гимназију | en_US |
| dc.type | conferenceObject | en_US |
| dc.description.version | Published | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.46793/zbVO25UEI.397M | en_US |
| dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
| dc.source.conference | Васпитање и образовање између теорије и праксе | en_US |
| Налази се у колекцијама: | Faculty of Science, Kragujevac | |
Датотеке у овој ставци:
| Датотека | Опис | Величина | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| МаксимовићМиленковићСташевић.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | ![]() Погледајте |
Ставке на SCIDAR-у су заштићене ауторским правима, са свим правима задржаним, осим ако није другачије назначено.

