Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22690Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Tadic, Aleksandar | - |
| dc.contributor.author | Maksimovic, Aleksandra | - |
| dc.contributor.author | Mrvos, Ivana | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-14T10:15:07Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-14T10:15:07Z | - |
| dc.date.issued | 2016 | - |
| dc.identifier.issn | 0579-6431 | en_US |
| dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22690 | - |
| dc.description.abstract | У раду су представљени и анализирани резултати истраживања о васпитном концепту – као врсти педагошких уверења – који је повезан са начинима на које студенти, будући наставници, интерпертирају васпитнообразовни процес о коме током студија уче и који током праксе посматрају, анализирају и креирају. Циљ спроведеног истраживања био је да се утврди израженост димензија васпитног концепта студената с обзиром на пол, врсту завршене средње школе и годину студија. Испитано је 480 студената Учитељског факултета Универзитета у Београду. Спроведеним истраживањем нису утврђене статистички значајне разлике у изражености димензија васпитног концепта између студената различитог пола, нити у погледу врсте завршене средње школе. Резултати показују да се израженост педоцентричне димензије васпитног концепта значајно разликује на почетку и на крају студија, да та израженост опада, али да то опадање није линеарно. Утврђено је да су педагошка уверења педоцентричног типа изражена у већој мери код студената на почетку студија, него што је то случај са студентима последње године студија. Сугерише се на који начин би теоријски садржаји и модалитети наставног рада на факултетима за образовање наставника могли активно подржати процесе конструисања и реконструисања васпитног концепта студената. Кључне речи: васпитни концепт, уверења студената, иницијално образовање учитеља, учитељски факултет. | en_US |
| dc.language.iso | sr | en_US |
| dc.publisher | Institut za pedagoska istrazivanja | en_US |
| dc.relation.ispartof | Zbornik Instituta za pedagoska istrazivanja | en_US |
| dc.subject | vaspitni koncept | en_US |
| dc.subject | uverenja studenata | en_US |
| dc.title | Vаspitni koncept studenаtа Učiteljskog fаkultetа | en_US |
| dc.type | article | en_US |
| dc.description.version | Published | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.2298/ZIPI1602247T | en_US |
| dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
| Appears in Collections: | Faculty of Science, Kragujevac | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Tadic-Maksimovic-Mrvos.pdf | 435.46 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

