Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licenseAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.contributor.authorJablan, Branka-
dc.contributor.authorStanimirov, Ksenija-
dc.contributor.authorMaksimović, Jasna-
dc.date.accessioned2023-02-13T10:24:04Z-
dc.date.available2023-02-13T10:24:04Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationJablan, B., Stanimirov, K., & Maksimović, J. (2022). Funkcionalni pristup i učenje matematike dece sa višestrukim smetnjama. Tematski zbornik radova XIII Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih “, 649-661. ISSN 1986-9886en_US
dc.identifier.issn1986-9886en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16476-
dc.description.abstractU širem smislu, matematika predstavlja nauku o količini, strukturi, prostoru i promenama. Kao nastavni predmet izučava se na različitim nivoima školovanja. Usvajanje matematičkih znanja je važno za obrazovanje, ali i za svakodnevni život, što objašnjava značaj koji ovaj predmet zauzima u nastavnom planu i programu. Kada se govori o tome koji su ciljevi i ishodi nastave matematike sa učenicima sa višestrukim smetnjama, važno je istaći da oni prate funkcionalni kurikulum u okviru kojeg se učenje zasniva upravo na aktivnostima koje se realizuju u prirodnom okruženju. Učenjem kroz uključivanje u realne, svakodnevne situacije podstiču se samostalnost i socijalna participacija ovih učenika. Isticanje načina i mesta na kojima se nastava odvija je specifičnost funkcionalng kurikuluma. Cilj rada je prikazati pristupe i strategije za usvajanje matematičkih sadržaja učenika sa višestrukim smetnjama. Podaci su prikupljeni pregledom dostupnih štampanih izvora i elektronskih baza ERIC, JSTOR, Google Scholar, sa odgovarajućim ključnim rečima. Heterogenost populacije višestruko ometenih ne omogućava primenu univerzalnih metoda rada, već isključivo individualni pristup radi sticanja znanja. Fokus treba da bude na snagama i interesima učenika, a ide se ka oblastima u kojima je potrebno poboljšanje, bez obzira na hronološki uzrast. Učenje treba da se odvija kroz prirodne rutine, u svakodnevnim situacijama, kroz socijalne interakcije, uz primenu određenih strategija.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherUdruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Univerzitet u Tuzli.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourceTematski zbornik radova XIII Međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“, 2022, 649-661-
dc.subjectfunkcionalni pristupen_US
dc.subjectvišestruka ometenosten_US
dc.subjectmatematikaen_US
dc.titleFunkcionalni pristup i učenje matematike dece sa višestrukim smetnjamaen_US
dc.title.alternativeFunctional approach and learning mathematics for children with multiple disabilitiesen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Teacher Education, Užice

Page views(s)

425

Downloads(s)

48

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jablan.pdf4.87 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons