Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16477
Title: | Inkluzija u nastavi fizičkog vaspitanja i sportu |
Authors: | Maksimović, Jasna Jablan, Branka Golubović, Špela |
Issue Date: | 2022 |
Abstract: | Postoji međunarodna saglasnost za ideju da fizička aktivnost i sport mogu predstavljati strategije društvene inkluzije, kao i da osobe sa smetnjama i teškoćama u razvoju poseduju kapacitete za učestvovanje u ovim aktivnostima. Ipak, procesi kroz koje intervencije zasnovane na fizičkoj aktivnosti i sportu mogu uticati na inkluzivne ishode još uvek zahtevaju sveobuhvatnu i kontinuiranu istragu. Cilj ovog rada je da kroz pregled izvora naučne produkcije sa međunarodnih naučnih skupova, naučnih časopisa iz oblasti sportskih i društvenih nauka, kao i referentne literature, ukaže na probleme i perspektive razvoja nastave inkluzivnog fizičkog vaspitanja i sporta. Podaci su prikupljeni pregledom dostupnih štampanih izvora i elektronskih baza ERIC, JSTOR, Google Scholar, sa odgovarajućim ključnim rečima. Rezultati analize ukazuju da postoji više faktora koji utiču na nastavu fizičkog vaspitanja u inkluzivnom obrazovnom kontekstu (stavovi nastavnika i učenika, kompetencije nastavnika, pristupačnost i sl.) kao i da je inkluzija u sportu uslovljena kako ličnim (priroda same smetnje, zdravlje, motivacija i sl.) tako i faktorima vezanim za društvenu sredinu (pristupačnost, kreiranje i primena adaptiranih fizičkih aktivnosti i sl.). |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16477 |
Type: | bookPart |
DOI: | 10.5937/ZRPFU2224191M |
ISSN: | 2560-550X |
Appears in Collections: | Faculty of Teacher Education, Užice |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Maksimović.pdf | 391.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License