Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16477
Title: Inkluzija u nastavi fizičkog vaspitanja i sportu
Authors: Maksimović, Jasna
Jablan, Branka
Golubović, Špela
Issue Date: 2022
Abstract: Postoji međunarodna saglasnost za ideju da fizička aktivnost i sport mogu predstavljati strategije društvene inkluzije, kao i da osobe sa smetnjama i teškoćama u razvoju poseduju kapacitete za učestvovanje u ovim aktivnostima. Ipak, procesi kroz koje intervencije zasnovane na fizičkoj aktivnosti i sportu mogu uticati na inkluzivne ishode još uvek zahtevaju sveobuhvatnu i kontinuiranu istragu. Cilj ovog rada je da kroz pregled izvora naučne produkcije sa međunarodnih naučnih skupova, naučnih časopisa iz oblasti sportskih i društvenih nauka, kao i referentne literature, ukaže na probleme i perspektive razvoja nastave inkluzivnog fizičkog vaspitanja i sporta. Podaci su prikupljeni pregledom dostupnih štampanih izvora i elektronskih baza ERIC, JSTOR, Google Scholar, sa odgovarajućim ključnim rečima. Rezultati analize ukazuju da postoji više faktora koji utiču na nastavu fizičkog vaspitanja u inkluzivnom obrazovnom kontekstu (stavovi nastavnika i učenika, kompetencije nastavnika, pristupačnost i sl.) kao i da je inkluzija u sportu uslovljena kako ličnim (priroda same smetnje, zdravlje, motivacija i sl.) tako i faktorima vezanim za društvenu sredinu (pristupačnost, kreiranje i primena adaptiranih fizičkih aktivnosti i sl.).
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16477
Type: bookPart
DOI: 10.5937/ZRPFU2224191M
ISSN: 2560-550X
Appears in Collections:Faculty of Teacher Education, Užice

Page views(s)

484

Downloads(s)

72

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maksimović.pdf391.17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons