Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGlišović, Jasna-
dc.contributor.authorMiloradović, Danijela-
dc.date.accessioned2023-02-22T09:55:23Z-
dc.date.available2023-02-22T09:55:23Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationJ. Glišović, D. Miloradović, Sinhronizacija kočnih sistema vučnog i priključnog vozila, XIII Međunarodni naučno-stručni skup MVM 2004, Kragujevac, 2004, 4.-6. oktobar, pp. 163-172, ISBN -en_US
dc.identifier.isbn-en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16752-
dc.description.abstractU cilju poboljšanja bezbednosti kočenja vučnog voza, kočne sile vozila moraju biti određene tako da obezbede dobru raspodelu sila između vučnog i priključnog vozila. Tada se vozila u ovoj kombinaciji mogu zameniti bez problema u pogledu zajedničkog rada i uticaja na životni vek frikcionih obloga. Optimalna raspodela kočnih sila između prednje i zadnjih osovina vozila, kao i raspodela kočnih sila između vučnog i priključnog vozila posebno utiče na: ponašanje frikcionih obloga, optimalno kočenje i komfor, povećanje bezbednosti. Sihronizacija kočenja je neophodna kada se isporučuje novo vozilo, pri povećanju istrošenja kočnih obloga ili kod drugih problema sa kočenjem. Prerano istrošenje kočnih obloga na vozilu je najviše izražena posledica, zatim se dešava da prikolica “pritrčava” vučnom vozilu, ili postoji tendencija blokiranja pojedinih osovina. Nedostatak sinhronizacije kočenja može dovesti do totalnog otkaza sistema. Kombinacija vučno/priključno vozilo je dobro usaglašena samo ako su razlike između vremena kašnjenja i porasta pritiska motornog vozila i prikolice, male i ako su kočne sile raspodeljene prema opterećenju na osovinama. Raspodela kočnih sila je idealna ako su dinamička usporenja odgovarajućih osovina kombinacije vučno/priključno vozilo identična, tj. svaka osovina usporava prema svom udelu dinamičkih opterećenja, a prema nivou sile kočenja koje ostvaruje vozač na komandi.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherMašinski fakultet u Kragujevcuen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectkočni sistemen_US
dc.subjectvučno voziloen_US
dc.subjectpriključno voziloen_US
dc.subjectsinhronizacija kočenjaen_US
dc.subjectEBSen_US
dc.titleSinhronizacija kočnih sistema vučnog i priključnog vozilaen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.relation.conferenceXIII Međunarodni naučno-stručni skup MVM 2004, Kragujevac, Srbijaen_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Engineering, Kragujevac

Page views(s)

46

Downloads(s)

12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2004 MVM 1.pdf4.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons