Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16756
Пун извештај метаподатака
Поље DC-а ВредностЈезик
dc.contributor.authorGlišović, Jasna-
dc.date.accessioned2023-02-22T10:04:36Z-
dc.date.available2023-02-22T10:04:36Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationJ. Glišović, Teorijska i eksperimentalna istraživanja visokofrekventne buke disk kočnica, doktorska disertacija, Fakultet inženjerskih nauka Univerziteta u Kragujevcu, Kragujevac, 2012en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16756-
dc.description.abstractŠkripa automobilskih disk kočnica predstavlja veliki problem proizvođačima kočnih sistema u pogledu troškova reklamacija u garantnom roku i veliki je izazov za istraživače duži niz godina. Cilj ove disertacije je da se razvije mehanički model disk kočnice baziran na metodi konačnih elemenata čija dinamička nestabilnost vodi do pojave škripe i verifikuje ga eksperimentalnim istraživanjem. Ključno pitanje u ovom procesu je da se otkrije mehanizam nastanka visokofrekventnih oscilacija disk kočnih mehanizama i njihov uticaj na pokazatelje efikasnosti kočenja i nivoe ukupne buke vozila. Sprovedeno je eksperimentalno istraživanje na tipičnoj kočnici savremenog putničkog automobila pri čemu je matrica ispitivanja kao okosnicu imala standardizovanu proceduru SAE J2521 za snimanje buke kočenja. Laboratorijska ispitivanja primenom razvijenog kočnog dinamometra su izvršena kako bi se merila buka škripanja, kočni moment, kao i ostali parametri procesa kočenja: kočni pritisak, broj obrtaja i temperatura diska. Ovo vodi verifikaciji rezultata predviđenih numeričkim modeliranjem. Uočena je teško predvidljiva priroda škripe kočnice kroz sopstvene vrednosti sistema koje se pojavljuju i nestaju kao funkcija različitih parametara, kao što je brzina klizanja, pritisak i temperatura tokom perioda kočenja. Parametarske studije uticaja geometrije i karakteristika materijala kočnih komponenti određuju doprinos svakog od ovih faktora nastanku škripe kočnica. Razvijeni pristup se stoga može koristiti kao sredstvo za procenu škripe disk kočnica korišćenjem metode konačnih elemenata.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherFakultet inženjerskih nauka Univerziteta u Kragujevcuen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectdisk kočniceen_US
dc.subjectbukaen_US
dc.subjectvisokofrekventna škripaen_US
dc.subjectefikasnost kočenjaen_US
dc.titleTeorijska i eksperimentalna istraživanja visokofrekventne buke disk kočnicaen_US
dc.title.alternativeTheoretical and experimental research of high-frequency noise of disc brakesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.identifier.doi10.2298/kg20121015glisovicen_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Налази се у колекцијама:Faculty of Engineering, Kragujevac

Број прегледа

61

Број преузимања

4

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
Identifikaciona stranica_Jasna.pdf69.65 kBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ова ставка је заштићена лиценцом Креативне заједнице Creative Commons