Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16781
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMilojević, Saša-
dc.date.accessioned2023-02-23T07:44:04Z-
dc.date.available2023-02-23T07:44:04Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16781-
dc.descriptionRad nagrađen od strane SCG Asocijacije za naftu i gas –YUNG, kao najbolji diplomski rad koji obrađuje problematiku od posebnog značaja za asocijaciju. Međunarodno savetovanje o nafti i gasu – YUNG 4P 2000, Vrnjačka Banja, Septembar 2000.en_US
dc.description.abstractDemografske procene UN-predviđaju da će 2005. god. svetska populacija iznositi 7 milijardi, a 2020. god. 8 milijardi stanovnika koji će koristiti 1.2 milijarde automobila u odnosu na današnjih 600 miliona. Angažovanje energije i nivo ekološke zagađenosti su u direktnoj vezi sa brojem automobila. Smatra se da će sve do 2050. godine, na osnovu dokazanih i procenjenih resursa nafte, biti dovoljnih količina za zadovoljenje ukupnih potreba automobila. I pored za sada dovoljnih rezervi nafte neophodno je tražiti energetske alternative fosilnim gorivima i to pre svega zbog ekoloških aspekata. Primenom energenata koji sadrže manje ugljenika u oto i dizel motorima smanjuje se ukupna emisija ugljen dioksida, dok primena goriva koje sagoreva bez čađi u dizel motorima garantuje manju emisiju čestica. U ovom radu su prikazane perspektive razvoja automobilske tehnike i pogonskih materijala u cilju postizanja zahteva " S + 3E " = Sirovine + Energija + Ekologija + Ekonomija. Prikazana su neka tehnička rešenja, prednosti i nedostaci primene alkohola u automobilima. Kao poseban problem, ispitana je primena metanola kao goriva za oto i dizel motore. U oto motorima metanol omogućava smanjenje emisije ugljen dioksida i rad motora sa većom ekonomičnošću što je dokazano ispitivanjem motora sa automatski promenljivim stepenom kompresije pri radu sa čistim metanolom. Na dizel motoru su vršena istraživanja primene dvogorivog sistema napajanja, motor se napajao dizel gorivom preko klasičnog sistema ubrizgavanja a metanol je u različitim procentima doziran u usisni sistem preko elektro magnetnog brizgača.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherUniversity of Kragujevac, Faculty of Engineering, Department for Motor Vehicles and Motorsen_US
dc.relationEkološka i tribološka optimizacija domaćih motora za vozilaen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectAutomobilski OTO motorien_US
dc.subjectAlkoholna gorivaen_US
dc.subjectEmisija iz vozilaen_US
dc.subjectSagorevanjeen_US
dc.titleApplication of alcohol fuel in automotive Otto enginesen_US
dc.title.alternativePrimena alkoholnih goriva u automobilskim motorimaen_US
dc.typebachelorThesisen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Engineering, Kragujevac

Page views(s)

34

Downloads(s)

7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sasa Milojevic_diplomski rad_izvod.pdf664.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons