Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16781
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.rights.license | Attribution-NonCommercial 3.0 United States | * |
dc.contributor.author | Milojević, Saša | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-23T07:44:04Z | - |
dc.date.available | 2023-02-23T07:44:04Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16781 | - |
dc.description | Rad nagrađen od strane SCG Asocijacije za naftu i gas –YUNG, kao najbolji diplomski rad koji obrađuje problematiku od posebnog značaja za asocijaciju. Međunarodno savetovanje o nafti i gasu – YUNG 4P 2000, Vrnjačka Banja, Septembar 2000. | en_US |
dc.description.abstract | Demografske procene UN-predviđaju da će 2005. god. svetska populacija iznositi 7 milijardi, a 2020. god. 8 milijardi stanovnika koji će koristiti 1.2 milijarde automobila u odnosu na današnjih 600 miliona. Angažovanje energije i nivo ekološke zagađenosti su u direktnoj vezi sa brojem automobila. Smatra se da će sve do 2050. godine, na osnovu dokazanih i procenjenih resursa nafte, biti dovoljnih količina za zadovoljenje ukupnih potreba automobila. I pored za sada dovoljnih rezervi nafte neophodno je tražiti energetske alternative fosilnim gorivima i to pre svega zbog ekoloških aspekata. Primenom energenata koji sadrže manje ugljenika u oto i dizel motorima smanjuje se ukupna emisija ugljen dioksida, dok primena goriva koje sagoreva bez čađi u dizel motorima garantuje manju emisiju čestica. U ovom radu su prikazane perspektive razvoja automobilske tehnike i pogonskih materijala u cilju postizanja zahteva " S + 3E " = Sirovine + Energija + Ekologija + Ekonomija. Prikazana su neka tehnička rešenja, prednosti i nedostaci primene alkohola u automobilima. Kao poseban problem, ispitana je primena metanola kao goriva za oto i dizel motore. U oto motorima metanol omogućava smanjenje emisije ugljen dioksida i rad motora sa većom ekonomičnošću što je dokazano ispitivanjem motora sa automatski promenljivim stepenom kompresije pri radu sa čistim metanolom. Na dizel motoru su vršena istraživanja primene dvogorivog sistema napajanja, motor se napajao dizel gorivom preko klasičnog sistema ubrizgavanja a metanol je u različitim procentima doziran u usisni sistem preko elektro magnetnog brizgača. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.publisher | University of Kragujevac, Faculty of Engineering, Department for Motor Vehicles and Motors | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/ | * |
dc.subject | Automobilski OTO motori | en_US |
dc.subject | Alkoholna goriva | en_US |
dc.subject | Emisija iz vozila | en_US |
dc.subject | Sagorevanje | en_US |
dc.title | Application of alcohol fuel in automotive Otto engines | en_US |
dc.title.alternative | Primena alkoholnih goriva u automobilskim motorima | en_US |
dc.type | bachelorThesis | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | Faculty of Engineering, Kragujevac |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sasa Milojevic_diplomski rad_izvod.pdf | 664.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License