Молимо вас користите овај идентификатор за цитирање или овај линк до ове ставке: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16781
Пун извештај метаподатака
Поље DC-а ВредностЈезик
dc.rights.licenseAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.contributor.authorMilojević, Saša-
dc.date.accessioned2023-02-23T07:44:04Z-
dc.date.available2023-02-23T07:44:04Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16781-
dc.descriptionRad nagrađen od strane SCG Asocijacije za naftu i gas –YUNG, kao najbolji diplomski rad koji obrađuje problematiku od posebnog značaja za asocijaciju. Međunarodno savetovanje o nafti i gasu – YUNG 4P 2000, Vrnjačka Banja, Septembar 2000.en_US
dc.description.abstractDemografske procene UN-predviđaju da će 2005. god. svetska populacija iznositi 7 milijardi, a 2020. god. 8 milijardi stanovnika koji će koristiti 1.2 milijarde automobila u odnosu na današnjih 600 miliona. Angažovanje energije i nivo ekološke zagađenosti su u direktnoj vezi sa brojem automobila. Smatra se da će sve do 2050. godine, na osnovu dokazanih i procenjenih resursa nafte, biti dovoljnih količina za zadovoljenje ukupnih potreba automobila. I pored za sada dovoljnih rezervi nafte neophodno je tražiti energetske alternative fosilnim gorivima i to pre svega zbog ekoloških aspekata. Primenom energenata koji sadrže manje ugljenika u oto i dizel motorima smanjuje se ukupna emisija ugljen dioksida, dok primena goriva koje sagoreva bez čađi u dizel motorima garantuje manju emisiju čestica. U ovom radu su prikazane perspektive razvoja automobilske tehnike i pogonskih materijala u cilju postizanja zahteva " S + 3E " = Sirovine + Energija + Ekologija + Ekonomija. Prikazana su neka tehnička rešenja, prednosti i nedostaci primene alkohola u automobilima. Kao poseban problem, ispitana je primena metanola kao goriva za oto i dizel motore. U oto motorima metanol omogućava smanjenje emisije ugljen dioksida i rad motora sa većom ekonomičnošću što je dokazano ispitivanjem motora sa automatski promenljivim stepenom kompresije pri radu sa čistim metanolom. Na dizel motoru su vršena istraživanja primene dvogorivog sistema napajanja, motor se napajao dizel gorivom preko klasičnog sistema ubrizgavanja a metanol je u različitim procentima doziran u usisni sistem preko elektro magnetnog brizgača.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherUniversity of Kragujevac, Faculty of Engineering, Department for Motor Vehicles and Motorsen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectAutomobilski OTO motorien_US
dc.subjectAlkoholna gorivaen_US
dc.subjectEmisija iz vozilaen_US
dc.subjectSagorevanjeen_US
dc.titleApplication of alcohol fuel in automotive Otto enginesen_US
dc.title.alternativePrimena alkoholnih goriva u automobilskim motorimaen_US
dc.typebachelorThesisen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Налази се у колекцијама:Faculty of Engineering, Kragujevac

Број прегледа

827

Број преузимања

28

Датотеке у овој ставци:
Датотека Опис ВеличинаФормат 
Sasa Milojevic_diplomski rad_izvod.pdf664.07 kBAdobe PDFСличица
Погледајте


Ова ставка је заштићена лиценцом Креативне заједнице Creative Commons