Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17956
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.rights.license | CC0 1.0 Universal | * |
dc.contributor.author | Rakić, Nataša | - |
dc.contributor.author | Melić, Katarina | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-31T21:02:29Z | - |
dc.date.available | 2023-05-31T21:02:29Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Наташа Ракић, Катарина Мелић, Како говорити о Холокаусту?, Брендови у књижевности, језику и уметности (Зборник радова са научног округлог стола у оквиру XIII међународног научног скупа Српски језик, књижевност, уметност), Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац, 2018, 57-72 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-86-80796-29-1 | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17956 | - |
dc.description.abstract | U radu će biti reči o medijskoj preradi/remedijalizaciji holokausta. Holokaust je, osim za direktne učesnike, nepojmljivo iskustvo za naredne generacije i izazov je pristupiti toj temi na objektivan način. Zbog malog broja dokumenata, svedoka koji su još uvek živi, raznih tvrdnji i kontraverzi, dolazi do brojnih obrada i dorada istorijskih činjenica koje svetlo bacaju na pojedinačne slučajeve tvoreći od njih medijsku senzaciju ili spektakl. Istorija i trauma bivaju eksploatisane zarad spektakla i masovne zabave u eri globalizacije (up. Finkelštajn 2005) i postaju proizvod produkcijskih kuća koje od toga razvijaju biznis (up. Kol 2000). Tako je istorijska trauma proizvod Holivuda, trivijalizovana, oblikovana tako da podilazi ukusu publike kroz plasiranje melodramskog sadržaja u populističkom tonu. Ona je sve primamljivija konzumentima što je dovelo do toga da se holokaust vremenom etablira kao dominantan brend na kinematografskom tržištu. Kroz rad će biti prikazane različite perspektive i moguće (zlo)upotrebe prikazivanja i tumačenja ovog događaja, a korpus istraživanja obuhvata najpoznatije filmske prikaze počevši od 50-ih godina 20. veka. Cilj rada neće biti prikazivanje sadržaja filmova i serija, već se nastoji da se, služeći se tezama teoretičara postmoderne, sagledaju kontekstualni trendovi unutar kojih su ovi filmovi nastali. | en_US |
dc.description.uri | 93/94:323.12]:791/ 93/94:341.485]:316.774 | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.publisher | University of Kragujevac, Faculty of Philology and Arts | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.source | Brendovi u književnosti, jeziku i umetnosti (Zbornik radova sa naučnog okruglog stola u okviru XIII međunarodnog naučnog skupa Srpski jezik, književnost, umetnost), | - |
dc.subject | holokaust | en_US |
dc.subject | Šoa | en_US |
dc.subject | istorija | en_US |
dc.subject | mediji | en_US |
dc.subject | spektakl | en_US |
dc.subject | televizija | en_US |
dc.subject | film | en_US |
dc.title | Kako govoriti o Holokaustu? | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rakić - Melić 2018 - Holokaust.pdf | Наташа Ракић, Катарина Мелић, Како говорити о Холокаусту?, Брендови у књижевности, језику и уметности (Зборник радова са научног округлог стола у оквиру XIII међународног научног скупа Српски језик, књижевност, уметност), Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац, 2018, 57-72. (УДК 93/94:323.12]:791/ 93/94:341.485]:316.774/ ISBN 978-86-80796-29-1) M14 | 890 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License