Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18551
Title: | POJAM INERCIJE SLUHA |
Authors: | Beočanin-Mijanović, Jelena |
Issue Date: | 2005 |
Abstract: | Automatizmi u solfeđu mogu da daju dva oprečna ishoda: željen (tačan) i neželjen (sa greškom, gde se automatizam pretvara u inerciju sluha). Inercija sluha nastaje na osnovu manje-više nesvesne procene verovatnoće daljih zbivanja u muzičkom toku, a na osnovu uzorka informacija koje osoba poseduje, tj. dosadašnjeg iskustva. Inercija sluha prema tome predstavlja efekat stereotipnih očekivanja koji biva izneveren u susretu sa objektivno drugačijom vizuelnom ili slušnom draži (notnim tekstom ili zvukom). Verovatnoća hoće li doći do delovanja inercije sluha u velikoj meri zavisi od osobenosti samog muzičkog sadržaja, gde su najopasniji primeri koji na prvi pogled ili slušanje deluju predvidivo. Sa druge strane, opšti i individualni zvučni modeli (među kojima smo utvrdili postojanje regresije na do i regresije na I stupanj), koji mogu da dominiraju u fondu muzičkih utisaka, zajedno sa nepažnjom, |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18551 |
Type: | article |
ISSN: | 1820-1768 |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
jelena-beocanin-mijanovic-pojam-inercije-sluha-139-149.pdf | 221.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.