Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21051
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMilenković, Aleksandar-
dc.contributor.authorMaksimovic, Aleksandra-
dc.contributor.authorDimitrijević, Slađana-
dc.contributor.authorDamjanović, Radojko-
dc.date.accessioned2024-08-01T09:27:58Z-
dc.date.available2024-08-01T09:27:58Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationA. Milenković, A. Maksimović, S. Dimitrijević, R. Damjanović (2024), Profesionalni izazovi nastavnika - kvalitativna studija, Društvene i humanističke studije, 1(25), 737-758.en_US
dc.identifier.issn2490-3647en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21051-
dc.description.abstractOvom kvalitativnom studijom želeli smo da istražimo koje aspekte obrazovno-vaspitnog rada nastavnici percipiraju kao veoma izazovne i koje kompetencije procenjuju značajnim za prevazilaženje tih izazova. Putem Gugl Forme prikupljeni su esejski odgovori ispitanika obuhvaćenih istraživanjem. Kao dominantne prepoznate su teme: regulativa i pedagoška dokumentacija; inkluzivno obrazovanje; stručno usavršavanje nastavnika. Ispitanici su opisivali svoje aktivnosti i procenjivali sopstvene kompetencije u odnosu na te teme. Utvrđeno je da blizu dve trećine ispitanika smatra da redovno pisanje operativnih planova i priprema za nastavni čas doprinosi efikasnosti nastave. Sa druge strane, deo anketiranih nastavnika akcentuje da to vreme mogu iskoristiti na svrsishodniji način u cilju unapređenja nastave. Ispitanici ukazuju na to da im je potrebna veća podrška kolega, roditelja učenika, stručnih saradnika i kreatora obrazovnih politika u sprovođenju inkluzivnog obrazovanja. Dodatno, anketirani nastavnici nemaju jedinstven sud o adekvatnosti ponuđenih seminara stručnog usavršavanja za unapređenje njihove nastavne prakse. Realizovanim istraživanjem dobili smo dublji uvid u percepciju izazova sa kojima se nastavnici susreću, opaženu važnost kompetencija relevantnih za prevazilaženje navedenih izazova, kao i samoprocenu razvijenosti tih kompetencija kod učesnika istraživanja.en_US
dc.language.isosren_US
dc.relation.ispartofDruštvene i humanističke studijeen_US
dc.subjectizazovien_US
dc.subjectkompetencijeen_US
dc.subjectpedagoška dokumentacijaen_US
dc.subjectinkluzivno obrazovanjeen_US
dc.subjectstručno usavršavanje nastavnikaen_US
dc.titleProfesionalni izazovi nastavnika - kvalitativna studijaen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.identifier.doi10.51558/2490-3647.2024.9.1.737en_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:Faculty of Science, Kragujevac

Page views(s)

358

Downloads(s)

23

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16843-85931-1-SM.pdf526.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.