Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21051
Title: Profesionalni izazovi nastavnika - kvalitativna studija
Authors: Milenković, Aleksandar
Maksimovic, Aleksandra
Dimitrijević, Slađana
Damjanović, Radojko
Journal: Društvene i humanističke studije
Issue Date: 2024
Abstract: Ovom kvalitativnom studijom želeli smo da istražimo koje aspekte obrazovno-vaspitnog rada nastavnici percipiraju kao veoma izazovne i koje kompetencije procenjuju značajnim za prevazilaženje tih izazova. Putem Gugl Forme prikupljeni su esejski odgovori ispitanika obuhvaćenih istraživanjem. Kao dominantne prepoznate su teme: regulativa i pedagoška dokumentacija; inkluzivno obrazovanje; stručno usavršavanje nastavnika. Ispitanici su opisivali svoje aktivnosti i procenjivali sopstvene kompetencije u odnosu na te teme. Utvrđeno je da blizu dve trećine ispitanika smatra da redovno pisanje operativnih planova i priprema za nastavni čas doprinosi efikasnosti nastave. Sa druge strane, deo anketiranih nastavnika akcentuje da to vreme mogu iskoristiti na svrsishodniji način u cilju unapređenja nastave. Ispitanici ukazuju na to da im je potrebna veća podrška kolega, roditelja učenika, stručnih saradnika i kreatora obrazovnih politika u sprovođenju inkluzivnog obrazovanja. Dodatno, anketirani nastavnici nemaju jedinstven sud o adekvatnosti ponuđenih seminara stručnog usavršavanja za unapređenje njihove nastavne prakse. Realizovanim istraživanjem dobili smo dublji uvid u percepciju izazova sa kojima se nastavnici susreću, opaženu važnost kompetencija relevantnih za prevazilaženje navedenih izazova, kao i samoprocenu razvijenosti tih kompetencija kod učesnika istraživanja.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21051
Type: article
DOI: 10.51558/2490-3647.2024.9.1.737
ISSN: 2490-3647
Appears in Collections:Faculty of Science, Kragujevac

Page views(s)

358

Downloads(s)

23

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16843-85931-1-SM.pdf526.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.