Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21051
Title: | Profesionalni izazovi nastavnika - kvalitativna studija |
Authors: | Milenković, Aleksandar Maksimovic, Aleksandra Dimitrijević, Slađana Damjanović, Radojko |
Journal: | Društvene i humanističke studije |
Issue Date: | 2024 |
Abstract: | Ovom kvalitativnom studijom želeli smo da istražimo koje aspekte obrazovno-vaspitnog rada nastavnici percipiraju kao veoma izazovne i koje kompetencije procenjuju značajnim za prevazilaženje tih izazova. Putem Gugl Forme prikupljeni su esejski odgovori ispitanika obuhvaćenih istraživanjem. Kao dominantne prepoznate su teme: regulativa i pedagoška dokumentacija; inkluzivno obrazovanje; stručno usavršavanje nastavnika. Ispitanici su opisivali svoje aktivnosti i procenjivali sopstvene kompetencije u odnosu na te teme. Utvrđeno je da blizu dve trećine ispitanika smatra da redovno pisanje operativnih planova i priprema za nastavni čas doprinosi efikasnosti nastave. Sa druge strane, deo anketiranih nastavnika akcentuje da to vreme mogu iskoristiti na svrsishodniji način u cilju unapređenja nastave. Ispitanici ukazuju na to da im je potrebna veća podrška kolega, roditelja učenika, stručnih saradnika i kreatora obrazovnih politika u sprovođenju inkluzivnog obrazovanja. Dodatno, anketirani nastavnici nemaju jedinstven sud o adekvatnosti ponuđenih seminara stručnog usavršavanja za unapređenje njihove nastavne prakse. Realizovanim istraživanjem dobili smo dublji uvid u percepciju izazova sa kojima se nastavnici susreću, opaženu važnost kompetencija relevantnih za prevazilaženje navedenih izazova, kao i samoprocenu razvijenosti tih kompetencija kod učesnika istraživanja. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21051 |
Type: | article |
DOI: | 10.51558/2490-3647.2024.9.1.737 |
ISSN: | 2490-3647 |
Appears in Collections: | Faculty of Science, Kragujevac |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
16843-85931-1-SM.pdf | 526.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.