Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21305
Title: OSNOVI PIJANISTIČKE METODE LAJMER-GIZEKING
Authors: Radenković, Aleksandra
Journal: NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu
Issue Date: 2011
Abstract: Predmet ovog rada je upoznavanje sa knjigom K. Leimer, W. Gieseking, Piano Technique - The Shortest Way to Pianistic Perfection u kojoj je izneta suština njihove pijanističke metode. Ovaj rad je otvorio novo poglavlje u teoriji pijanizma. Autori su po prvi put pokušali da opišu i sistematizuju iskustvo psihotehničke škole pijanizma, odnosno metode koja u prvi plan stavlja izvođačev mentalni odnos prema delu i instrumentu. Kao preteču ove škole možemo označiti F. Lista koji je ukazao na mentalni pristup u rešavanju izvođačkih problema. Ovakav pristup bio je zapostav ljen u razmatranjima anatomsko-fiziološke škole. Suprotno stavovima ove škole, Lajmer u središte svoje metode postavlja dinamički sistem - mozak, prsti, klavijatura, ton, uši, pružajući osnov za sagledavanje reprodukcije muzičkog dela kao vremenskog procesa.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21305
Type: article
ISSN: 1820-1768
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

94

Downloads(s)

2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
radenkovic.pdf331.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.