Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21305| Title: | OSNOVI PIJANISTIČKE METODE LAJMER-GIZEKING |
| Authors: | Radenković, Aleksandra |
| Journal: | NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu |
| Issue Date: | 2011 |
| Abstract: | Predmet ovog rada je upoznavanje sa knjigom K. Leimer, W. Gieseking, Piano Technique - The Shortest Way to Pianistic Perfection u kojoj je izneta suština njihove pijanističke metode. Ovaj rad je otvorio novo poglavlje u teoriji pijanizma. Autori su po prvi put pokušali da opišu i sistematizuju iskustvo psihotehničke škole pijanizma, odnosno metode koja u prvi plan stavlja izvođačev mentalni odnos prema delu i instrumentu. Kao preteču ove škole možemo označiti F. Lista koji je ukazao na mentalni pristup u rešavanju izvođačkih problema. Ovakav pristup bio je zapostav ljen u razmatranjima anatomsko-fiziološke škole. Suprotno stavovima ove škole, Lajmer u središte svoje metode postavlja dinamički sistem - mozak, prsti, klavijatura, ton, uši, pružajući osnov za sagledavanje reprodukcije muzičkog dela kao vremenskog procesa. |
| URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21305 |
| Type: | article |
| ISSN: | 1820-1768 |
| Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| radenkovic.pdf | 331.7 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

