Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21348
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Atanasijević, Jelena | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-23T11:31:32Z | - |
dc.date.available | 2024-10-23T11:31:32Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 1820-1768 | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21348 | - |
dc.description.abstract | Ovom temom obuhvaćeni su elementi arhitektonske kompozicije autora Le Korbizijea (Le Corbusier) kroz različite projekte zanimljive sa aspekta oblikovanja i primene posebnih sredstava kompozicije. Izvršena analogija i komparativna analiza primene zakona istog i ili zakona sličnog i ostalih proporcijskih sistema ukazuju na velike sličnosti sa zajedničkim „izvorom” u klasičnoj arhitekturi. Određeni proporcijski sistemi, kao osnovni standard u polaznom ciklusu arhitektonskog stvaralaštva zajedno sa poznatim sredstvima komponovanja predstavljaju osnov-bazis na kome se zasniva većina remek dela klasične arhitekture. Crpeći pouke iz klasičnih građevina koncipiranih na harmonijskim odnosima delova/podsklopova i celine/sklopa, autori savremene arhitekture, među kojima i Le Korbizije, težili su da se približe ovoj ideji i da poštuju pomenute zakonitosti proporcionisanja i zakon harmonije, kako bi, usaglašavajući sve faze projektovanja postigli, jedinstveni, estetski vredan arhitektonski sklop. Geometrijska analiza osnova i sklopova savremenih arhitektonskih kompozicija, zatim njihova valorizacija i analogija istih sa klasičnim, ukazuju na njihovu povezanost sa sredstvima arhitektonskog komponovanja. Poštovanjem proporcijskih i harmonijskih sistema, postižu se vredne arhitektonske kompozicije u periodu savremene arhitekture 20. veka koje ujedno ukazuju na kontinuum arhitektonske misli. Pomenuta dela autora savremene arhitekture su značajna sa aspekta razvoja savremene teorije arhitektonskog stvaralaštva, posebno komponovanja i proporcionisanja, što i predstavlja preduslov za formiranje zakona istog i/ili zakona sličnog u arhitektonskim kompozicijama. Svojim radovima i primerima izvršio je značajan uticaj na tok razvoja arhitekture i njene teorije od vremena ka da je stvarao do danas. Zaključak istraživanja je da postoji neraskidiva veza između klasične i savremene arhitekture, odnosno postoji kontinuum u projektantskom postupku. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.publisher | Filološko-umetnički fakultet u Kragujevcu | en_US |
dc.relation.ispartof | NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu | en_US |
dc.subject | arhitektonska kompozicija | en_US |
dc.subject | geometrijske forme | en_US |
dc.subject | modul | en_US |
dc.subject | proporcije | en_US |
dc.subject | aritmetičke proporcije | en_US |
dc.subject | projektantski postupak | en_US |
dc.title | ZAKON SLIČNOG I/ILI ZAKON ISTOG NA PRIMERIMA STVARALAŠTVA LE KORBIZIJEA | en_US |
dc.title.alternative | THE LAW OF THE SIMILAR AND/ OR THE LAW OF THE SAME ON THE EXAMPLES FROM THE WORKS OF LE CORBUSIER | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.