Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtanasijević, Jelena-
dc.date.accessioned2024-10-23T11:31:32Z-
dc.date.available2024-10-23T11:31:32Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1820-1768en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21348-
dc.description.abstractOvom temom obuhvaćeni su elementi arhitektonske kompozicije autora Le Korbizijea (Le Corbusier) kroz različite projekte zanimljive sa aspekta oblikovanja i primene posebnih sredstava kompozicije. Izvršena analogija i komparativna analiza primene zakona istog i ili zakona sličnog i ostalih proporcijskih sistema ukazuju na velike sličnosti sa zajedničkim „izvorom” u klasičnoj arhitekturi. Određeni proporcijski sistemi, kao osnovni standard u polaznom ciklusu arhitektonskog stvaralaštva zajedno sa poznatim sredstvima komponovanja predstavljaju osnov-bazis na kome se zasniva većina remek dela klasične arhitekture. Crpeći pouke iz klasičnih građevina koncipiranih na harmonijskim odnosima delova/podsklopova i celine/sklopa, autori savremene arhitekture, među kojima i Le Korbizije, težili su da se približe ovoj ideji i da poštuju pomenute zakonitosti proporcionisanja i zakon harmonije, kako bi, usaglašavajući sve faze projektovanja postigli, jedinstveni, estetski vredan arhitektonski sklop. Geometrijska analiza osnova i sklopova savremenih arhitektonskih kompozicija, zatim njihova valorizacija i analogija istih sa klasičnim, ukazuju na njihovu povezanost sa sredstvima arhitektonskog komponovanja. Poštovanjem proporcijskih i harmonijskih sistema, postižu se vredne arhitektonske kompozicije u periodu savremene arhitekture 20. veka koje ujedno ukazuju na kontinuum arhitektonske misli. Pomenuta dela autora savremene arhitekture su značajna sa aspekta razvoja savremene teorije arhitektonskog stvaralaštva, posebno komponovanja i proporcionisanja, što i predstavlja preduslov za formiranje zakona istog i/ili zakona sličnog u arhitektonskim kompozicijama. Svojim radovima i primerima izvršio je značajan uticaj na tok razvoja arhitekture i njene teorije od vremena ka da je stvarao do danas. Zaključak istraživanja je da postoji neraskidiva veza između klasične i savremene arhitekture, odnosno postoji kontinuum u projektantskom postupku.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherFilološko-umetnički fakultet u Kragujevcuen_US
dc.relation.ispartofNASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturuen_US
dc.subjectarhitektonska kompozicijaen_US
dc.subjectgeometrijske formeen_US
dc.subjectmodulen_US
dc.subjectproporcijeen_US
dc.subjectaritmetičke proporcijeen_US
dc.subjectprojektantski postupaken_US
dc.titleZAKON SLIČNOG I/ILI ZAKON ISTOG NA PRIMERIMA STVARALAŠTVA LE KORBIZIJEAen_US
dc.title.alternativeTHE LAW OF THE SIMILAR AND/ OR THE LAW OF THE SAME ON THE EXAMPLES FROM THE WORKS OF LE CORBUSIERen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

100

Downloads(s)

3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26_17.pdf1.18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.