Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21431
Title: UNUTRAŠNjE PUTOVANjE KA RADIKALNOJ DRUGOSTI: MUZIKA U FILMOVIMA DEJVIDA LINČA I ROMAN O LONDONU MILOŠA CRNjANSKOG
Authors: Nikolić, Časlav
Journal: NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu
Issue Date: 2016
Abstract: Muzička dimenzija filmova Dejvida Linča predstavlja područje muzičkih karaktera kao semiotičkih i narativnih karaktera, koji konstituišu značenje slika i u značenje utiskuju njegove prestupe, zatamnjenja, transcendense. Auditorni sistem Linčovog filma figure junaka (i ne manje tumača filma) okreće sebi, osluškivanju sebe, kao što ih postepeno izmešta iz vlasti nad sobom, iz moći slušanja sebe, pomera ih prema onome što mogu da čuju, što ih oslobađa sebe a zapravo nesnosno pritiska sobom, prema onome što je radikalna Drugost u subjektu, u zvuku, u svetu, što je njihova konstitutivna izvanjkost. Melodijsko pripovedanje iz iskustva završetka, u filmu Bulevar zvezda Dejvida Linča, podseća na romanesknu poetiku Miloša Crnjanskog. Unutrašnje kretanje ka radikalnoj Drugosti, razloženo u priči koja sledi, a autopoetički već ospoljeno kao završenost, kao sublimna budućnost-prethodnost (što sama priča ne može da vidi), izlazak i bezuslovna povratnost, začudno osećanje stranosti u koju se isklizava a koja već jeste u subjektu, negativna ontoteologija, omogućava ogledanje Romana o Londonu Miloša Crnjanskog i muzičko-narativno-simboličke strukture filmova Dejvida Linča. Koračanje za tragovima junaka Crnjanskovog romana ili za traumatičkim tragovima figura Linčovog filma upravo muzika (filmska i romaneskna) zasniva i raskriva kao koračanje za/sa onima kojih već nema.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21431
Type: article
ISSN: 1820-1768
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

112

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nasledje33-223-235.pdf683.62 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.