Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21444
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tešanović, Biljana | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-04T16:31:06Z | - |
dc.date.available | 2024-11-04T16:31:06Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1820-1768 | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21444 | - |
dc.description.abstract | Vizija ostarelog Krapa, neuspešnog pisca iz Poslednje trake (La dernière bande, 1959), dugo je smatrana autobiografskom evokacijom Beketovog sopstvenog „otkrovenja” iz 1946. Međutim, kako iznosi Dž. Noulson (J. Knowlson) u autorizovanoj biografiji autora, Damned to fame: the life of Samuel Beckett (1996), Beket lapidarno poriče njen autobiografski karakter posle skoro četiri decenije od objavljivanja komada. Hermeneutičkim i interdisciplinarnim osvrtom na pomenutu problematiku, ovaj rad ima za cilj da argumentuje Beketovu tvrdnju. Naime, ako je kritika prihvatila kao aksiom da u piščevoj mitologiji ova epifanija inicira kreativnu prekretnicu – posle koje on konačno pronalazi prepoznatljiv spisateljski manir obeležen bilingvizmom – s pravom se može reći da ona odgovara konceptu egzistencijalnog hapaksa koji dugujemo francuskom filozofu M. Onfreu (M. Onfray). S druge strane, primena Onfreovog koncepta na navodnu autobiografsku evokaciju iz Poslednje trake zaista je problematična: kao kakav razvijač, on jasno pokazuje da u datom kontekstu jednočinke (retrospektivnog omaža izgubljenoj ljubavi), Krapova vizija poprima suprotno ishodište i smisao. Zbog toga nam se nametnula ideja da Onfreovom konceptu dodamo negativan pol i otkrovenje iz Poslednje trake okarakterišemo kao negativan egzistencijalni hapaks; u radu dajemo definiciju izvedenog koncepta, čiji se paradigmatski raspon kreće između neautentične vokacije i prokletstva neshvaćenog genija. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.publisher | Filološko-umetnički fakultet, Kragujevac | en_US |
dc.relation.ispartof | NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu | en_US |
dc.subject | Samjuel Beket | en_US |
dc.subject | Beketova „vizija” (1946) | en_US |
dc.subject | poslednja traka | en_US |
dc.subject | magnum opus | en_US |
dc.subject | Mišel Onfre | en_US |
dc.subject | egzistencijalni hapaks | en_US |
dc.title | Negativan egzistencijalni hapaks u Beketovoj Poslednjoj traci ili omaž napuštenoj ljubavi | en_US |
dc.title.alternative | LE HAPAX EXISTENTIEL NÉGATIF DANS LA DERNIÈRE BANDE DE BECKETT OU HOMMAGE À UN AMOUR ABANDONNÉ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nasledje35-181-193.pdf | 262.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.