Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTešanović, Biljana-
dc.date.accessioned2024-11-04T16:31:06Z-
dc.date.available2024-11-04T16:31:06Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1820-1768en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21444-
dc.description.abstractVizija ostarelog Krapa, neuspešnog pisca iz Poslednje trake (La dernière bande, 1959), dugo je smatrana autobiografskom evokacijom Beketovog sopstvenog „otkrovenja” iz 1946. Međutim, kako iznosi Dž. Noulson (J. Knowlson) u autorizovanoj biografiji autora, Damned to fame: the life of Samuel Beckett (1996), Beket lapidarno poriče njen autobiografski karakter posle skoro četiri decenije od objavljivanja komada. Hermeneutičkim i interdisciplinarnim osvrtom na pomenutu problematiku, ovaj rad ima za cilj da argumentuje Beketovu tvrdnju. Naime, ako je kritika prihvatila kao aksiom da u piščevoj mitologiji ova epifanija inicira kreativnu prekretnicu – posle koje on konačno pronalazi prepoznatljiv spisateljski manir obeležen bilingvizmom – s pravom se može reći da ona odgovara konceptu egzistencijalnog hapaksa koji dugujemo francuskom filozofu M. Onfreu (M. Onfray). S druge strane, primena Onfreovog koncepta na navodnu autobiografsku evokaciju iz Poslednje trake zaista je problematična: kao kakav razvijač, on jasno pokazuje da u datom kontekstu jednočinke (retrospektivnog omaža izgubljenoj ljubavi), Krapova vizija poprima suprotno ishodište i smisao. Zbog toga nam se nametnula ideja da Onfreovom konceptu dodamo negativan pol i otkrovenje iz Poslednje trake okarakterišemo kao negativan egzistencijalni hapaks; u radu dajemo definiciju izvedenog koncepta, čiji se paradigmatski raspon kreće između neautentične vokacije i prokletstva neshvaćenog genija.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherFilološko-umetnički fakultet, Kragujevacen_US
dc.relation.ispartofNASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturuen_US
dc.subjectSamjuel Beketen_US
dc.subjectBeketova „vizija” (1946)en_US
dc.subjectposlednja trakaen_US
dc.subjectmagnum opusen_US
dc.subjectMišel Onfreen_US
dc.subjectegzistencijalni hapaksen_US
dc.titleNegativan egzistencijalni hapaks u Beketovoj Poslednjoj traci ili omaž napuštenoj ljubavien_US
dc.title.alternativeLE HAPAX EXISTENTIEL NÉGATIF DANS LA DERNIÈRE BANDE DE BECKETT OU HOMMAGE À UN AMOUR ABANDONNÉen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
dc.type.versionPublishedVersionen_US
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

38

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nasledje35-181-193.pdf262.49 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.