Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21483
Title: DIDAKTIČKO OBLIKOVANjE UDžBENIKA SRPSKOG JEZIKA U SVETLU SOCIOKULTURNE TEORIJE L. S. VIGOTSKOG
Authors: Nikolić, Milka
Journal: NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu
Issue Date: 2017
Abstract: Predmet našeg istraživanja jeste didaktičko oblikovanje udžbenika srpskog jezika za starije razrede osnovne škole. Reč jo o novoj generaciji udžbenika, od koje se očekuje da u ostvarivanju opštih standarda kvaliteta donese naprednija rešenja u obrazovnom dizajniranju udžbeničkog sadržaja. Korpus čine udžbenici srpskog jezika za starije razrede osnovne škole koji se odlikuju novim pristupom u transponovanju i strukturiranju znanja. Cilj je da se u svetlu sociokulturne teorije L. S. Vigotskog ispitaju principi didaktičkog oblikovanja udžbeničkog sadržaja. Analiza je pokazala da se pristup didaktičkom oblikovanju sadržaja u udžbenicima koji čine korpus bazira na postulatima aktuelne vigotskijanske paradigme udžbenika. Obuhvaćene su obe funkcije koje se zahtevaju od savremenog udžbenika – transmisivna funkcija (prenošenje znanja) i formativno-razvojna funkcija (konstrukcija znanja). Posebno je značajno to što udžbenik usmerava učenika da samostalno izgrađuje konstrukciju znanja, da formira strategije učenja i da upravlja sopstvenim misaonim procesom.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21483
Type: article
ISSN: 1820-1768
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

101

Downloads(s)

1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nasledje 37-2-251-262.pdf254.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.