Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21483
Title: | DIDAKTIČKO OBLIKOVANjE UDžBENIKA SRPSKOG JEZIKA U SVETLU SOCIOKULTURNE TEORIJE L. S. VIGOTSKOG |
Authors: | Nikolić, Milka |
Journal: | NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu |
Issue Date: | 2017 |
Abstract: | Predmet našeg istraživanja jeste didaktičko oblikovanje udžbenika srpskog jezika za starije razrede osnovne škole. Reč jo o novoj generaciji udžbenika, od koje se očekuje da u ostvarivanju opštih standarda kvaliteta donese naprednija rešenja u obrazovnom dizajniranju udžbeničkog sadržaja. Korpus čine udžbenici srpskog jezika za starije razrede osnovne škole koji se odlikuju novim pristupom u transponovanju i strukturiranju znanja. Cilj je da se u svetlu sociokulturne teorije L. S. Vigotskog ispitaju principi didaktičkog oblikovanja udžbeničkog sadržaja. Analiza je pokazala da se pristup didaktičkom oblikovanju sadržaja u udžbenicima koji čine korpus bazira na postulatima aktuelne vigotskijanske paradigme udžbenika. Obuhvaćene su obe funkcije koje se zahtevaju od savremenog udžbenika – transmisivna funkcija (prenošenje znanja) i formativno-razvojna funkcija (konstrukcija znanja). Posebno je značajno to što udžbenik usmerava učenika da samostalno izgrađuje konstrukciju znanja, da formira strategije učenja i da upravlja sopstvenim misaonim procesom. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21483 |
Type: | article |
ISSN: | 1820-1768 |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nasledje 37-2-251-262.pdf | 254.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.