Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22679Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Милан, Миликић | - |
| dc.contributor.author | Milenković, Aleksandar | - |
| dc.contributor.author | Марија, Ранчић | - |
| dc.contributor.author | Душан, Марковић | - |
| dc.contributor.editor | Милан, Миликић | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-12T12:45:05Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-12T12:45:05Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22679 | - |
| dc.description.abstract | Решавање такмичарских задатака доприноси унапређивању компетенција ученика за решавање проблема, као и квалитетнијем усвајању и примени математичке терминологије. Анализа успеха ученика на математичким такмичењима представља изузетно актуелну тему на глобалном нивоу, а у последње време и на простору Републике Србије. Циљ овог рада јесте идентификација задатака који имају највећи утицај на укупан пласман ученика осмог разреда на регионалном такмичењу из математике у петогодишњем периоду. Користећи корелациону анализу броја поена које су ученици остварили на сваком од пет појединачних задатака и укупног броја поена, у периоду од 2020. до 2024. године, издвојени су задаци за које је коефицијент детерминације био већи од 50%. Од укупно 25 анализираних задатака, 12 је имало дато својство. Анализом садржаја тих задатака утврђено је да девет задатака припада области алгебре (41,67%) и геометрије (33,33%), а да преостала три задатка припадају областима комбинаторике (16,67%) и теорије бројева (8,33%). У раду ће бити детаљно представљене карактеристике издвојених задатака. Увидом у конкретне захтеве и садржаје, ученици и наставници математике добиће јасне смернице о томе којим задацима треба посветити више пажње приликом припрема за више нивое такмичења из математике. | en_US |
| dc.language.iso | sr | en_US |
| dc.publisher | Faculty of Education, University of Kragujevac, Jagodina, Serbia | en_US |
| dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
| dc.subject | математичка такмичења | en_US |
| dc.subject | математичке области | en_US |
| dc.subject | пласман ученика | en_US |
| dc.title | Идентификација задатака са највећим утицајем на пласман ученика осмог разреда на регионалном такмичењу из математике | en_US |
| dc.type | conferenceObject | en_US |
| dc.description.version | Published | en_US |
| dc.type.version | PublishedVersion | en_US |
| dc.source.conference | Шести међународни научни скуп МАТМ2025 | en_US |
| Appears in Collections: | Faculty of Science, Kragujevac | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| MATM2025 Milikic Milenkovic Rancic Markovic.pdf | 804.33 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License

