Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/13106
Title: | Interkulturni pristup u nastavi srpskog kao stranog jezika: značaj diskurzivne lingvokulturologije u eri globalizacije |
Authors: | Matić, Milena D. Obradović, Mirjana R. |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | U ovom radu razmatra se interkulturni pristup u nastavi srpskog kao stranog jezika, uz nastojanje da se osvetli značaj diskurzivne lingvokulturologije u eri globalizacije. U nastavnom kontekstu stranog jezika analiziraju se udžbenici koji se koriste u nastavi srpskog kao stranog jezika u Srbiji i u inostranstvu. Pokazano je da dostupni udžbenici kulturološke sadržaje pretežno predstavljaju faktografski, te da se ne prezentuju negativni aspekti nacionalne kulture. Pozitivan pomak primećen je u udžbenicima za srpski kao strani koji su objavljeni u inostranstvu. Mogućnost za poboljšanje interkulturnih udžbenika vidi se u okupljanju maternjih i nematernjih govornika (srpskog) jezika u okvirima autorskih timova za izradu udžbenika i u pokušaju doslednijeg izbora autentičnih sadržaja koji su kulturološki obeleženi. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/13106 |
Type: | article |
DOI: | 10.18485/uzdanica.2020.17.2.5 |
ISSN: | 1451-673X |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5_Милена-Д.-Матић-Мирјана-Р.-Обрадовић.pdf | 193.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License