Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17441
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.rights.license | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.contributor.author | Bižić, Milan | - |
dc.contributor.author | Tomić, Miloš | - |
dc.contributor.author | Djinović, Zoran | - |
dc.contributor.author | Petrović, Dragan | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-22T13:01:29Z | - |
dc.date.available | 2023-03-22T13:01:29Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 0040-2176 | en_US |
dc.identifier.uri | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17441 | - |
dc.description.abstract | Otkaz ležaja osovinskog sklopa spada među najčešće uzroke iskliznuća železničkih vozila koja su uglavnom praćena ogromnom materijalnom štetom i ljudskim žrtvama. Savremene železnice intenzivno rade na razvoju i uvođenju odgovarajućih sistema za ranu detekciju neispravnosti ležajeva, koja se po pravilu manifestuje njegovim pojačanim zagrevanjem. Najčešći pristup zasniva se na primeni stacionarnih mernih stanica lociranih na određenim mestima duž trase pruge. Postoji i inovativni pristup koji podrazumeva primenu sistema za merenje i kontinualno praćenje temperature kućišta ležišta osovinskih sklopova. Osnovni cilj je da se omogući rana detekcija neispravnosti ležaja i da se spreči potencijalno iskliznuće. Ovaj rad bavi se analizom postojećih rešenja za detekciju neispravnosti ležajeva sa posebnim osvrtom na princip rada i glavne prednosti i nedostatke. U radu su prikazane osnove jednog novo-razvijenog bežičnog mernog sistema za kontinualno praćenje temperature kućišta ležišta osovinskih sklopova. Merni sistem je testiran u realnim uslovima i može se veoma uspešno primeniti kod komercijalnih železničkih vozila. Osnovni zaključak je da su sistemi za kontinualno praćenje temperature ležajeva daleko efikasniji od stacionarnih sistema. Dobijeni rezultati mogu biti značajni za sve one koji se bave ovakvim i sličnim problemima, problemima razvoja, eksploatacije i održavanja železničkih vozila, strategijama, propisima, itd. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | Tehnika | - |
dc.subject | detekcija | en_US |
dc.subject | neispravnost | en_US |
dc.subject | otkaz ležaja | en_US |
dc.subject | temperatura | en_US |
dc.subject | osovinski sklop | en_US |
dc.subject | železnička vozila | en_US |
dc.title | Detekcija neispravnosti ležajeva osovinskih sklopova železničkih vozila | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.description.version | Published | en_US |
Appears in Collections: | Faculty of Mechanical and Civil Engineering, Kraljevo |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0040-21761605702B.pdf | 475.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License