Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17441
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licenseAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.contributor.authorBižić, Milan-
dc.contributor.authorTomić, Miloš-
dc.contributor.authorDjinović, Zoran-
dc.contributor.authorPetrović, Dragan-
dc.date.accessioned2023-03-22T13:01:29Z-
dc.date.available2023-03-22T13:01:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn0040-2176en_US
dc.identifier.urihttps://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/17441-
dc.description.abstractOtkaz ležaja osovinskog sklopa spada među najčešće uzroke iskliznuća železničkih vozila koja su uglavnom praćena ogromnom materijalnom štetom i ljudskim žrtvama. Savremene železnice intenzivno rade na razvoju i uvođenju odgovarajućih sistema za ranu detekciju neispravnosti ležajeva, koja se po pravilu manifestuje njegovim pojačanim zagrevanjem. Najčešći pristup zasniva se na primeni stacionarnih mernih stanica lociranih na određenim mestima duž trase pruge. Postoji i inovativni pristup koji podrazumeva primenu sistema za merenje i kontinualno praćenje temperature kućišta ležišta osovinskih sklopova. Osnovni cilj je da se omogući rana detekcija neispravnosti ležaja i da se spreči potencijalno iskliznuće. Ovaj rad bavi se analizom postojećih rešenja za detekciju neispravnosti ležajeva sa posebnim osvrtom na princip rada i glavne prednosti i nedostatke. U radu su prikazane osnove jednog novo-razvijenog bežičnog mernog sistema za kontinualno praćenje temperature kućišta ležišta osovinskih sklopova. Merni sistem je testiran u realnim uslovima i može se veoma uspešno primeniti kod komercijalnih železničkih vozila. Osnovni zaključak je da su sistemi za kontinualno praćenje temperature ležajeva daleko efikasniji od stacionarnih sistema. Dobijeni rezultati mogu biti značajni za sve one koji se bave ovakvim i sličnim problemima, problemima razvoja, eksploatacije i održavanja železničkih vozila, strategijama, propisima, itd.en_US
dc.language.isosren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.sourceTehnika-
dc.subjectdetekcijaen_US
dc.subjectneispravnosten_US
dc.subjectotkaz ležajaen_US
dc.subjecttemperaturaen_US
dc.subjectosovinski sklopen_US
dc.subjectželeznička vozilaen_US
dc.titleDetekcija neispravnosti ležajeva osovinskih sklopova železničkih vozilaen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.versionPublisheden_US
Appears in Collections:Faculty of Mechanical and Civil Engineering, Kraljevo

Page views(s)

377

Downloads(s)

16

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0040-21761605702B.pdf475.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons