Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21920
Title: | Neki prikazi primene integralnog računa u nastavi matematike na osnovnim studijama ekonomije i poslovanja |
Authors: | Vasović, Nevena Petrovic, Nevena |
Issue Date: | 2024 |
Abstract: | Jedan od problema u nastavi matematike na osnovnim studijama ekonomije i sličnih profila jeste kako ostvariti dobru komunikaciju sa studentima koji u prethodnom školovanju nisu stekli dovoljno kvalitetna znanja iz matematike. Potrebno je kroz nastavu pokazati studentima kako da određeni matematički koncept primene kao alat za rešavanje realnih problema iz domena obrazovanja čime se oni usmeravaju na praktične veštine. Napomenimo da se predmet matematika uglavnom izvodi u I semestru studija, pa je i vreme ograničavajući faktor. U ovom radu prikazaćemo nekoliko primera primene integralnog računa u ekonomiji i poslovanju, koji se odnose na: određivanje funkcija ukupno akumuliranog troška, prihoda i profita pomoću odgovarajućih marginalnih funkcija; izračunavanje potrošačkog i proizvođačkog viška; vremensku vrednost kapitala i poređenje nivoa društvenog statusa. Za vizuelizaciju primera koristićemo softvere Wolfram Mathematica i Excel. Rezultati studentskih anketa o evaluaciji nastave za predmet Poslovna matematika, koji se realizuje u okviru studijskog programa Hotelijerstvo i turizam na Fakultetu za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji, pokazuju da studenti imaju pozitivan stav prema sadržaju nastavnog predmeta i načinu izlaganja sadržaja. Na kraju rada formulisaćemo preporuke koje se odnose na inovativne pristupe u nastavi matematike na posmatranim profilima studija. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/21920 |
Type: | conferenceObject |
Appears in Collections: | Faculty of Mechanical and Civil Engineering, Kraljevo |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TEMATCOM2024_Petrovic_N.pdf | 7.36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.