Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22627| Title: | Добра основа за студирање и/или одлагање конкретног усмерења – ученици у Србији о упису у гимназију |
| Authors: | Maksimovic, Aleksandra Milenković, Aleksandar Stašević, Filip |
| Issue Date: | 2025 |
| Abstract: | Анализа стања у васпитно-образовном систему указује на то да се само око једне четвртине ученика у Републици Србији након завршене основне школе уписује у гимназије. Такве околности представљају комплексне изазове за друштво у целини, јер би гимназије требало да буду основни избор образовања ученика који ће се касније определити за факултетско образовањe. Такође, ученици гимназија могу представљати и будуће носиоце друштвеног развоја једне заједнице, те је релевантно испитати због чега се ученици опре-дељују за гимназијско образовање. Истраживање је реализовано на узорку од 1045 ученика четири гимназије из Крагујевца и Новог Сада. Подаци су при-купљени путем електронског упитника. За потребе овог рада анализирали смо одговоре на једно од питања отвореног типа из анкете, у којем су учени-ци објашњавали због чега су се уписали у гимназију. Примењена је методологија карактеристична за квалитативна истраживања у области образовања: тематска анализа исказа ученика. Добијени резултати показују да се одгово-ри ученика могу сврстати у четири категорије: (1) неодлучност за професио-нално усмерење; (2) гимназија као припрема и проходност ка факултетском образовању; (3) утицај других; (4) контекст гимназије у локалној заједници. |
| URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22627 |
| Type: | conferenceObject |
| DOI: | 10.46793/zbVO25UEI.397M |
| Appears in Collections: | Faculty of Science, Kragujevac |
Files in This Item:
| File | Size | Format | |
|---|---|---|---|
| МаксимовићМиленковићСташевић.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

