Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22690
Title: Vаspitni koncept studenаtа Učiteljskog fаkultetа
Authors: Tadic, Aleksandar
Maksimovic, Aleksandra
Mrvos, Ivana
Journal: Zbornik Instituta za pedagoska istrazivanja
Issue Date: 2016
Abstract: У раду су представљени и анализирани резултати истраживања о васпитном концепту – као врсти педагошких уверења – који је повезан са начинима на које студенти, будући наставници, интерпертирају васпитнообразовни процес о коме током студија уче и који током праксе посматрају, анализирају и креирају. Циљ спроведеног истраживања био је да се утврди израженост димензија васпитног концепта студената с обзиром на пол, врсту завршене средње школе и годину студија. Испитано је 480 студената Учитељског факултета Универзитета у Београду. Спроведеним истраживањем нису утврђене статистички значајне разлике у изражености димензија васпитног концепта између студената различитог пола, нити у погледу врсте завршене средње школе. Резултати показују да се израженост педоцентричне димензије васпитног концепта значајно разликује на почетку и на крају студија, да та израженост опада, али да то опадање није линеарно. Утврђено је да су педагошка уверења педоцентричног типа изражена у већој мери код студената на почетку студија, него што је то случај са студентима последње године студија. Сугерише се на који начин би теоријски садржаји и модалитети наставног рада на факултетима за образовање наставника могли активно подржати процесе конструисања и реконструисања васпитног концепта студената. Кључне речи: васпитни концепт, уверења студената, иницијално образовање учитеља, учитељски факултет.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/22690
Type: article
DOI: 10.2298/ZIPI1602247T
ISSN: 0579-6431
Appears in Collections:Faculty of Science, Kragujevac

Page views(s)

77

Downloads(s)

10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tadic-Maksimovic-Mrvos.pdf435.46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.