Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16752
Title: | Sinhronizacija kočnih sistema vučnog i priključnog vozila |
Authors: | Glišović, Jasna Miloradović, Danijela |
Issue Date: | 2004 |
Abstract: | U cilju poboljšanja bezbednosti kočenja vučnog voza, kočne sile vozila moraju biti određene tako da obezbede dobru raspodelu sila između vučnog i priključnog vozila. Tada se vozila u ovoj kombinaciji mogu zameniti bez problema u pogledu zajedničkog rada i uticaja na životni vek frikcionih obloga. Optimalna raspodela kočnih sila između prednje i zadnjih osovina vozila, kao i raspodela kočnih sila između vučnog i priključnog vozila posebno utiče na: ponašanje frikcionih obloga, optimalno kočenje i komfor, povećanje bezbednosti. Sihronizacija kočenja je neophodna kada se isporučuje novo vozilo, pri povećanju istrošenja kočnih obloga ili kod drugih problema sa kočenjem. Prerano istrošenje kočnih obloga na vozilu je najviše izražena posledica, zatim se dešava da prikolica “pritrčava” vučnom vozilu, ili postoji tendencija blokiranja pojedinih osovina. Nedostatak sinhronizacije kočenja može dovesti do totalnog otkaza sistema. Kombinacija vučno/priključno vozilo je dobro usaglašena samo ako su razlike između vremena kašnjenja i porasta pritiska motornog vozila i prikolice, male i ako su kočne sile raspodeljene prema opterećenju na osovinama. Raspodela kočnih sila je idealna ako su dinamička usporenja odgovarajućih osovina kombinacije vučno/priključno vozilo identična, tj. svaka osovina usporava prema svom udelu dinamičkih opterećenja, a prema nivou sile kočenja koje ostvaruje vozač na komandi. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/16752 |
Type: | conferenceObject |
Appears in Collections: | Faculty of Engineering, Kragujevac |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2004 MVM 1.pdf | 4.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License