Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18550
Title: | UTICAJ NUMERIČKOG OCENjIVANjA NA RAZVOJ UČENIKA U NASTAVNOM PROCESU |
Authors: | Dabić, Sandra |
Issue Date: | 2005 |
Abstract: | Rad predstavlja kritički osvrt na numeričko ocenjivanje učenika i ističe neprimerenost tog pedagoškog sredstva ciljevima koje proklamuje humanistička pedagogija. Numeričkim načinom ocenjivanja, primenjivanim čak i u oblasti umetnosti, učenici se kontrolišu i privikavaju na pogrešan odnos prema radu, prema sebi i prema drugima. Za razliku od kvantifikacije, odnosno numeričkog svođenja rezultata i rangiranja kome se podvrgavaju učenici u nastavnom procesu, procena i praćenje su podsticajniji i korisniji pedagoški metod, posebno u oblastima kakva je umetnost. U radu su, u analizi ideoloških implikacija numeričke metode ocenjivanja, citirani stavovi Aleksandra Nila, Ivana Iliča, Nila Postmana i Dušana Trbojevića. |
URI: | https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18550 |
Type: | article |
ISSN: | 1820-1768 |
Appears in Collections: | The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sandra-dabic-uticaj-numerickog-ocenjivanja-na-razvoj-ucenika-u-nastavnom-procesu-129-138.pdf | 225.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.