Please use this identifier to cite or link to this item: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18550
Title: UTICAJ NUMERIČKOG OCENjIVANjA NA RAZVOJ UČENIKA U NASTAVNOM PROCESU
Authors: Dabić, Sandra
Journal: NASLEĐE: časopis za književnost, jezik, umetnost i kulturu
Issue Date: 2005
Abstract: Rad predstavlja kritički osvrt na numeričko ocenjivanje učenika i ističe neprimerenost tog pedagoškog sredstva ciljevima koje proklamuje humanistička pedagogija. Numeričkim načinom ocenjivanja, primenjivanim čak i u oblasti umetnosti, učenici se kontrolišu i privikavaju na pogrešan odnos prema radu, prema sebi i prema drugima. Za razliku od kvantifikacije, odnosno numeričkog svođenja rezultata i rangiranja kome se podvrgavaju učenici u nastavnom procesu, procena i praćenje su podsticajniji i korisniji pedagoški metod, posebno u oblastima kakva je umetnost. U radu su, u analizi ideoloških implikacija numeričke metode ocenjivanja, citirani stavovi Aleksandra Nila, Ivana Iliča, Nila Postmana i Dušana Trbojevića.
URI: https://scidar.kg.ac.rs/handle/123456789/18550
Type: article
ISSN: 1820-1768
Appears in Collections:The Faculty of Philology and Arts, Kragujevac (FILUM)

Page views(s)

20

Downloads(s)

8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sandra-dabic-uticaj-numerickog-ocenjivanja-na-razvoj-ucenika-u-nastavnom-procesu-129-138.pdf225.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in SCIDAR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.